nähtävyydet

Avainsanat: capri italia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 13:17

Caprille ei tänä päivänä tehdä valmismatkoja Suomesta, mutta omatoimimatkalla käynti onnistuu.
Caprin tunnetuimpia nähtävyyksiä ovat mm. :
Sininen luola, joka oikeasti on sininen johtuen meren ja valon heijastuksista.
Monte Solaron vuori ja sieltä aukeavat todella upeat näköalat yli Napolinlahden.
Caprin ja Anacaprin kaupungit, sekä lukuisa joukko muita kiinnostavia kohteita.

Laivat Caprille lähtevät Napolista. Ajo kestää noin 1 tunnin.

Kannattaa poiketa, mikäli mahdollista.

Ohessa tietoa säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/364

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 11:29

Napoli on lähellä, ilman muuta kannattaa käydä Vanhassa Napolissa istumassa ja juomassa kuppi kahvia. Pompeiji rauniokaupunki joka jäi tulivuoren purkauksen alle. Vesiviuksen tulivuori.. kaikkiin muistaakseni on retkiä ja lautalla pääsee mantereelle ja ei kun reppu selkään ja tutustumaan. Hyvää lomaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:16

Caprin ehkä tunnetuin nähtävyys on Axel Munthen huvila, on upealla paikalla, sieltä näkyy kauas kohti Napolia. Koko Caprin saari on nähtävyys sinällään, kauniit talot, upeita puutarhoja jne.
(Napoli ei kyllä ole Caprin "nähtävyys"... sorry vaan.)
Caprilla on myös alue nimeltään Augustuksen puutarhat.
Laivalla pääsee risteilemään Amalfin rannikolle jossa ovat upeat kaupungit Positano (oma Positanon muoti), Amalfi ja Ravello. Ravellossa on filmattu osia eräästä Sissi-elokuvasta ja siellä on mm. Greta Carbo viettänyt aikaansa eräässä entisessä luostarissa joka on muutettu majataloksi.
Caprin tunnelma on ihan omansa, siellä on kiva istuskella katukahviloissa tai ravintoloissa ja seurailla ympäristön elämää ( maailman kerma tapaa viettää siellä aikaansa). Paksu lomapakko mukaan ja ei kun nauttimaan ripaus ylellisyyttä!
No..juttu meni vähän ohi itse Caprin...

Lähteet:
omat kokemukset