heatrown turvatarkastuksen jonotus aika?

perjantai iltapäivä paluu lento

Avainsanat: lontoo iso-britannia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 09:45

Kun on kentällä vähintään 2 h, mieluummin jopa 3 h ennen lähtöä, niin ongelmia ei ole odotettavissa. Pahimmillaankin turvatarkastuksen läpi menee n. 20 minuutissa (kellon mukaan), vaikka itsestä tuntuisi aika tosi pitkältä. Itse matkustan kentälle mieluiten Piccadillyn metrolinjalla. Paddintonista pääsee myös junalla (Heathrow express, mutta sen hinta on kymmenkertainen metrolippuun verrattuna).
Viimeksi yllätti, kun verovapaan alueen jälkeen olikin ylimääräinen turvatarkastus siinä siivessä, jossa portti oli. Se ei kauan kestänyt, mutta valtava määrä juomapulloja ja tölkkejä sinne matkustajilta jäi. Lisäksi Heathrowssahan portti ilmoitetaan yleensä vasta n. 5-15 min. ennen lähtöä.
Nyt vuodenvaihteen jälkeen kaikki koneet (reittilennot) ovat olleet melko tyhjiä. Vapaita paikkoja enemmän kuin varattuja. Vielä viime vuonna kaikki lennot tuntuivat olevan viimeistä sijaa täynnä. Nyt terminaaleissakin löytyy kuppiloista runsaasti vapaata tilaa. Näkyy myös turvatarkastusten nopeutumisena.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 09:22

Sopiva, ole ajoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:02

ä neuvon varaamaan aikaa reilusti, sillä siellä on hullun tarkka turvatarkastus ja käänvät kaikki nurinpäin, olin itse varmaan 15 min tarkastuksessa ja mitään ei löytyny, mutta reppu pengottiinn perusteellisesti.