mikä on arabian pullatassi. ruusu, viinirypäleitä ja päärynä? takana kruunu ja made in finland 20 sekä 2 / 78 merkintä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 23:00

Se on varmaan vaan pikkulautanen. Arabialla on valtavan paljon astioita joita ei ole nimetty mitenkään. Nimeä vissiin sille kysyt? Itselläni on ollut sellainen jossa päärynän kuva keskellä, mutta tuollaista jossa on kaikki ei tule heti mieleen.
Wanhat Arabian astiat tampereella voi ehkä auttaa...
www.wanhatarabia-astiat.fi/i...Path=29_35

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 08:34

Nimeä tuolla lautasella ei välttämättä edes ole. Olen nähnyt tuollaisen jossain, kuvauksen perusteella tuntuu tutulta.
Numero 20 saattaa liittyä valmistussarjaan, ja 2/78 on mahdollisesti 2 kuukausi eli helmikuu ja vuosi 1978.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 08:45

en nyt ihan varma joko paratiisisarjaa silloin tehtiin, mutta jotenkin tuli se heti mielkeen.. oliko siinä sinun tassisa myöskin viinimarjaköynöstä? jos oli niin vois olla tuo paratiisisarjan tassi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:54

Eräässä lautasessa on: sininen orvokki, terttu tummia viinirypäleitä, kaksi keltaista luumua ja keltainen (ehkä) omena, reunoissa samoja aiheita.
Arabia, Paratiisi, Design Birger Kaipiainen
Arabia on ilmeisesti käyttänyt kruunua vuodesta 1949, ainakin 6:lla eri tavalla.

Lähteet:
"Arabia 125" julkaisu