mitä mieltä olette, kun koululaisten ruasta pihdataan ja ruvetaan laittmaan jauhomakkarasta ruokia, kun määrärahat , eivät riitä ?

itse olen sitä mieltä, että lasten ruuista ei saisi säästää. koulu vois esim.säästä kirjoissa, lapset kirjoittamaan ruutuvihkoon enemmän ja harjoituskirjoista ym,joita vois kierrättää..tulis mielestäni säästöä ..jonka vois käyttää lasten ruokaan...ihan törkeää, lisätä jotain jauhomakkaraa lasten kouluruokaan, ois kait sitä terveelliseempääkin makkaraa..esim..

Lisätty: 23.03.2009 - 22:00

nyt sitten on muutunut, kun muistelen lasteni kouluaikoja, niin oli upouudet kirjat, ja ammattikoulussa ei käynyt edellinen painos vaan oli ostettava sama painos.. siis uusikirja taas....joten hyvä niin...kyllä sieltä koulusta varmaankin löytyy säästökohteita , jos tarkkaan miettii, muu kuin lasten ruuat.......

Avainsanat: koulu ruoka kirjat säästö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 17:18

Tyhmää tälläinen ruualla pihtailu. Meidän koulussa loppuu muutenki aina ruoka kesken ja vielä jos tälläistä tulee?!?

Kysyjän kommentti

on se huippua, että ei edes nyt ruoka riitä...mihin se sitten enään riittää leikkausten jälkeen....kiitos kaikille vastanneile, oli vaikeaa valita parasta, kun kaikki oli hyviä vastauksia...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 21:31

ihan tyhmää.. kyllä se ruokailu on todella tärkeää, joten siihen pitäisi panostaa.

Lisätty: 23.03.2009 - 21:31

ja ehkei niitä videotykkejä yms. tarvita jokaiseen luokkkaan!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 21:32

Suomen pitäisi olla hyvinvointi valtio,aivan käsittämätöntä,että keskenkasvuisten ruoasta pihistetää.Luin lehdestä tästä kammottavasta säästölinjasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2009 - 21:36

Kasvava lapsi tarvitsee kunnollisen aterian päivittäin. Ei näillä eväillä jaksa pitkää koulupäivää, ravintoarvosta puhumattakaan.

Lisätty: 23.03.2009 - 21:38

Todella törkeää säästämistä. Mutta eihän niiltä voi ottaa joille kerran on annettu, siksi lapset ja vanhukset ovat kärsijöinä näiden säästöjen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 21:38

Suomen hyvinvointi on monessa asiassa pelkkää puhetta. Esimerkkinä juuri kysymyksen kouluruokailu, samoin aina vain suuremmat koulut ja luokat. Koulukirjojahan on kierrätetty jo useita vuosia, osa koululaisista ei koko kouluaikanaan saa käteensä uutta kirjaa, kaikki ovat käytettyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 21:39

törkiää hommaa.. sitten kuitennii pistetään rahnua johonkin turhanpäiväiseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 22:06

Aika harvassa maassa edes tarjotaan ilmainen kouluruoka tänä päivänä. Esimerkiksi Italiassa se maksaa 5e/päivä (asiaan vaikuttaa perheen tulot). Jos ei ole rahaa niin sitten ei ole. Yksi vaihtoehto voisi olla vaikka eväs-päivä, kerran viikossa voisi ainakin miljönäärien pennut tuoda omat eväänsä. Työttömien jälkikasvu saisi silloinkin ruokaa normaalisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 22:46

Niinhän se on peruskoulun ajan ollut; aina siitä ja sen ruuasta leikelty. Silti pääsääntöisesti - ennen ja nyt - parempaa kuin kotien (valtaosan) tarjoama roskapaska ja olletikin viikonloppuisin juoppojen äitien käteenlykkäämä ruokaviitonen. Maanantaina (koululais)kansalla on aina kaamea nälkä; tupla-tripla-annoksia tekee koulukeittiö kokemuksensa myötä. Samoilla velleillä joutunut myös aikuishenkilökunta (koulujen) henkitoreissaan pysymään (ja siitä vielä maksamaan); muka työpaikkalounas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 23:10

Ei pitäisi alkaa säätämään,kouluruokailun pitäisi olla terveelistä ja monipuolista. Monelle lapselle saattaa kouluruokailu,olla ainoa lämminateria päivässä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 07:01

Aina säästetään heikoimpien etuuksista, kyllä se olisi hyvä että saisivat syödä vatsansa täyteen, koulu ruuat on hyviä ja voi olla että kotona ei tehdä ruokaa tai syödään jotain pikaruokaa vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 08:54

Määräahojen niukkuudesta johtuen ko. asiat ovat vaikeita. Mutta täytyy muistaa että monessa maassa ei ole edes minkäänlasita kouluruokailua eli meidän ilmainen kouluruokailu on yksi eurooppalaisista ihmeistä. ja siitäkin kehdataan valittaa ja ottaa kantaa!
Lapset on paras ensinnäkin opettaa pois nirsoudesta. Mitä lienee jauhomakkara, en ole kuullut?
Kirjoisata eli oppimateriaaleista ei voi säästää mutta kirjoja voi kierrättää eli oppilaiden on syytä käsitellä kirjoaj siten että ne voidaan antaa seuraaville oppilaille. Siinä taas on vanhemmille kasvatuksen paikkaa.

Lisätty: 24.03.2009 - 08:55

Monta kertaa kouluruoka on parempaa kuin se mitä lapset saavat kotonaan.

Lisätty: 24.03.2009 - 13:20

Sitä en koskaan tule hyväksymään että koulu-tai päiväkotiateria olisi mihinkään syyhyn vedoten lapsen ainoa kunnollinen ateria/pv. Uusavuttomat vanhemmat ruoanlaittokurssille, edullisiakin raaka-aineita löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:41

Hallituksen toimet kurjistaa kuntien talouden, voi voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 11:02

aivan järjetöntä. kouluruokailu on monelle lapselle päivän ainut kunnon ateria ja nyt siitäkin tingitään !!
Veroja maksamme , mihin ne menee ??!!
Löytynee varmaan parempia säästökohteita kun päiväkotilaisten ja koululaisten ruokailu !!!