muovilattia värjäytyi .Onko mitään keinoa saada sitä pois tai edes häivytettyä +

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 16:51

kokeile pyyhkiä sitä ihmesienellä..myydään tavarataloissa.. ei vahingoita pintoja..on selianen valkoinen sieni, itse ihmettelen sen tehoa ja se käy ihan mihin vain..

Lisätty: 23.03.2009 - 16:52

laitaisitko millä aineella värjäytyi, niin sitten ois helmonpi neuvoa...?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.03.2009 - 17:08

kuntoilulaitteen liukuestekumista .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 17:11

Millä sen sait värjättyä, jos on jotakin vähäänkään liuottimenomaista ainetta ,ei saa pois, on keltainen kohta. jos on lattiamattoa jäljellä vaihda osuus , tai uusi koko lattia.Muovilattioita voidaan korjata saumoja mukaellen , mutta paikkakorjaus ei onnistu, saumoja hitsaillaan mutta näkyy jälki ja hintoihinsa tulee se myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 17:18

Tuskin lähtee haalenee ja vaalenee käytössä, paha sannoo ku ei nää.
Värjäytymää vai likaa? Kuten kengistä? se kenkäkumi lähtee helposti.
Ihmesieni hajosi heti käteen, se toimii parhaiten kun on jotain pieniä aloja pyyhittävänä, eihän sitä saa edes kunnolla kastella.
Kloriitti ehkä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 17:29

Katso vinkkejä Marttaliitosta:
www.martat.fi/neuvot_arkeen/...at_pinnat/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 17:40

Kenkien mustasta kumipohjasta jää herkästi raitoja lattiaan. Sopisiko myös tuosta kuntolaitteen liukuestekumista syntyneeseen tahraan?

Kumiraidat ovat lattian pinnassa, joten ne on yleensä helppo poistaa. Pyyhi tahroja astianpesuaineliuoksella. Jos raidat on tiukemmassa, hankaa kevyesti pyyhekumilla.

Joissakin tapauksissa voi pyyhkiä kumitahraa tärpättiin tai asetoniin kostutetulla talouspaperilla.

Varmista aina ennen voimakkaampien aineiden käyttöä, kestääkö lattiapinta niitä. Esimerkiksi useimmat muovimatot vaurioituvat tärpätistä ja muista vahvoista liuottimista.

Lähteet:
www.kotiliesi.fi/arki/kodin-...iassa.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 20:30

koeta etikkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:48

Uusiksi yleensä menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:43

Ei se enää lähde. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:02

Juuri nyt ei ole varaa uuteen mattoon . Tahrat eivät todellakaan ole lähteneet mihinkään , ovat vain niin ikävässä paikassa että mietin millä ne voisi saada piiloon . Lasten väeikynällä saa mutta eihän se lattiassa pysy . Kiitos kuitenkin kaikille neuvoista.