kuuluuko jokamiehen oikeuksiin tehdä jäälle nuotion jos siivoaa hiilet ja muut roskat?

Lisätty: 23.03.2009 - 15:43

siis se nuotio ois folio kertakäyttö grillissä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 16:06

Sellainen retkikeitin kuin trangia on kätevämpi kuin nuotio. Siinä on myös tuulensuojalevy ympärillä.
Jos saisit sellaisen lainaksi jostain niin voisit keitellä siinä kahvit ja paistaa makkarat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 15:40

En tiedä miksi pitää jäälle tehdä nuotio, eikö olisi parempi käyttää jotain grillin tapaista tai spriikeitintä, sillä jäähän siellä sulaa alta kun nuotion tekee sekä loppusiivous on vaikeeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:42

en tiedä saako tehdä, mutta ei kannata jäät jo aika heikkoja ja tuollainen lämpö sulattaa jään, että ei mitään järkee....tehdä nuotioita jäälle...heikot jäät ovat ainakin täällä etelässä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:48

Ei siitä ainakaan mihinkään leviä, mahtaa olla tuulinen paikka silti.
Eihän se edes pala kuin tunnin, hyvä että pari pakettia kyrsää ehtii kärventämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:55

Kyllä sinä sen foliogrillisi saat jäälle sytyttää , mutta ei toisen laiturin tai maan lähelle, jos mökillään ovat tulevat osingoille pahimmassa tapauksessa. Mutta jos kalastat samanaikaisesti niin on lupia talvikalastukseen myös haettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 16:15

miksi pitäisi tehdä? mut jos tekee niin sitten tottakai siivoaa jälkensä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2009 - 16:39

Jokamiehenoikeuksissa sanotaan, ettei avotulta saa tehdä ilman maanomistajan lupaa. Miten sitten lie järvenjään laita? Mutta kukaan ei kiellä käyttämästä retkikeitintä ym. vastaavaa. Jos kyse on Metsähallituksen järvestä, niin heillä on rannoilla laavut lepo- ja ruokailupaikkoja varten. Ja siellä saa tulen tehdä vain ja ainoastaan laavulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 16:55

Kyllä folio grillit on tosikäteviä,halpoja ja helppo hävitettävä.Jokamiehen oikeuksista,en muuta tiedä,kun saman minkä ida jo kertoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.03.2009 - 17:42

Kyllä sen foliogrillin saat vapaasti laittaa siihen jäälle, mutta se kuumentaa niin paljon, että jää alkaa sulamaan. Mitään lupia et siihen tarvitse. Muista viedä se pois lähtiessäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 18:37

Täälläpäin noita pikkunuotioita näkyy aika paljon, pilkkijät lämmittelevät käsiään. Ne ovat sen verran pieniä nuotioita ettei niistä vaaraa vielä ole jäätä on vielä ainakin 60 senttiä, suurin osa siivoaa jälkensä aika hyvin.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 20:29

ei ole jokamiehen oikeus .. vain alueilla jotka on tarkoitettu matkailuun, leirintään tms saa tehä, mutta et naapurin mehtään tai tontille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:49

Kyllä, kun ei jälkiä jää, sissitoimintaa parhaimmillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:26

Tuo ei kuulu jokamiehen oikeuksiin. Yleisessä käytössä olevat ulkoilualueet ovat eri asia ja sieltä löytyvät turvalliset nuotionpaikat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:13

ite en ees uskaltais, en tiiä