Lauantaina on tällainen teematunti 20.30-21.30 sammuttakaa valonne oletteko mukana pelastamassa maailmaa ?

Itse kyllä ajattelin ne valot sammuttaa , muuten sähkölaitteet pidän toiminnassa televisiota myöden , uutiset tulee ja muuta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 17:05

Kyllä valot voi sammuttaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 14:47

voi olla , että lähdemme pienelle reissulle, niin pirtti jää aikas pimiäksi...mutta jos kotonna , niin pidetään valoja pois...jos sit enään muistais...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2009 - 14:50

Ajatuksena hyvä, silloin vain on isännän saunomisaika. Ei varmaankaan suostu pimeässä löylyttelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 14:56

Ei mutta siinähän on ideaa! Saunotaan kynttilänvalossa. Romanttista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.03.2009 - 15:06

Voihan nuo valot silloin sammuttaa, mutta koneet ja laitteet pidän auki tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:18

Sama tääl.. Kyllähän nee valot voipi sammuttaa ja olla vaik kynttilöiden ja tuikkujen valossa tunnelmallisesti, mutta tv ois kuminkin päällä. Se on sitten asia erikseen, että muistaako ennee lauantaina klo. 20.30-21.30 niitä valoja sulkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:34

Kai sitä voisi olla kun en oo kotona.. Yleensä kyllä joku valo jää päälle kun lähtee kotoa mutta tällä kertaa lupaan sammuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:45

no tuskin edes muistan tota sit enää.. mut katotaaan miten käy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 16:07

Jos muistan.
Tunti ei ole paha rasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 16:33

jaa,mie taidan sytyttää loputkin valot päälle.Meinaan, ko tuo yksittäisten ihmisten lampun valojen säästö on mielestäni naurettavaa,katu,hiihto,puru,mainosvalot+kaikki kaupunkien seinien lämmittelyvalot palavat päivät+yöt+illat+kesät+talvet tyhjää,tienvarret lamppuja täynnä,(mie ainakin kun ajan kairassa näen kulkijan kauas,taaskun menen valo seka melskaan on kulkijan näkeminen siinä ja siinä. )puhutaan säästämisestä ,vanhat(miksei näköjään nuoretkin)mummot,papat eivät uskolla enään tuvan lamppujakaan sytyttää kun pölkäävät herrojen tulevan valoroikkaa pitkin tupaan .......katon ohjelman,kuuntelen mitä järkeä meille nyt pumpathaan päähän.(mut,kyllä se säästäminen pitäs alkaa muualta kuin meidän mökkiläisten lampun sammuttamisella),,,jos sähköyhtiö vääntäis kahvasta koko suomen täysin virrattomaksi niin sitten mieki alkaisin pelastamaan muiden kans,,,tai jos kaupungit ja kunnat edes vähän joskus ajattelis mihin aikaan tai ylensäkään koska ja minkä takia valoja pidetään päällä,niinpä....(sattupa taas pahaan paikkaan pojan ajatus mailmassa,pakko lähteä kävelemään tuonne rikhaaseen, rakhaaseen luonthoon.)

Lisätty: 24.03.2009 - 07:52

mulla on myös varaa ajatella asiaa toisin,,: sain upean viestin ja tässä suora kopiointi siittä: Mutta asiaan on myös toinen pointti jos liian vähän sähköä käytetään niin laskut nousee, tuntuu lompakossa sekä sähkön liikakäyttö, silloin ydinvoimalat saavat enemmän lupia, ja vesivoimalaitoksissa on paljon ohi juoksutuksia tai vettä on liian vähän ... tämä oli hyvin kirjoitettu, minä aivan liikutuin kun sain tämän viestin ja huomasin kuinka ajatukset voivat juuttua (taas kerran mulla)pienessä päässä.mutta oli siellä ulkona upea päivä siittä huolimatta, kun kävin kävelyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 18:09

Meillä on muutenkin melkein aina pimeetä, kun yritetään pienentää sähkölaskua. Toi onnistuu meiltä tosi hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 19:58

Joo kyllä käy sammutetaan vaan kaikki valot ja useamman kerrankin. Saamme sitten suuremman palkan elikkä sähkönkorotuksen sähköyhtiöltä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 20:28

en usko jotta mun valot muolimaa pelastaa... jos ne vaikka lopettas formulat ja sotalentoharjoitukset niin sit vois rikka rokassa auttaa..ne oli ihan uskomattomia summia joita käytetään juuri noihin sotalentoharjoituksiin ym

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 21:36

En sammuta.Kissani on sellane vauhti vekara,et ei sen kans voi kynttilöitä polttaa ja pimees ei nää hyvi...eipä siin miule ainakaa säästöä tulis,päinvasto ku kompuroisin ja loukkaisin itteni.Kompastuisin kissaan ja iskisin vaik pääni johoki terävään kulmaan ja taju kankaal.Ei kiitos,turvallisuus ennen kaikkea,valot pysyy tiukasti pääl.Kuinkahan moni koheltaja jää auton alle sillo,jos ei katuvalotkaa oo pääl.Taitaa olla tarkotus ennemiki saaha pelastuslaitoksille töitä ku pelastaa maapallo.Sitäpaitti,riittääkö tuo yks ainut tunti ees siihe pelastamisee.Ennemmi ostan corn flakesia (vai mite lie kirjotetaankaa) ja autan pelastaa sademetsää,se on turvallinen tapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 22:41

vois muistaa päivittäin miten sitä sähköä käyttää, mut ei huono ajatus!!! eikä tee ees tiukkaa laittaa telkkaria yms. kiinni. ei vielä niin riippuvainen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:06

Jos satun nukkumaan silloin, ei valojakaan ole. Meillä kyllä säästetään sähköä koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:22

Kyllä olen hommassa mukana : ) monta sähköpostia on tämän tiimoilta tullut ja telkkarissa siitä sanotaan joka päivä... Aina valmiina pelastamaan maapalloa : )) Ja saunassa käymme kynttilänvalossa : ) mikäs sen mukavampaa ja romanttisempaa : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:50

Tuskin maailma tarvitsee valoa, niin minäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:14

Yksittäinen henkiö pystyy vaikuttamaan hyvin, hyvin vähän.
säästön kannalta parempi olisi sammutella katuvaloja jotka palavat valosalla ja kaikenmaailman mainosvaloja, onhan näitä kohteita vaikka kuinka paljon kun ajattelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:44

Osallistun!! On jännä katsoa miten koko kaupunki pimenee. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:23

No ihan sama voin vaikka tehdä sen.