Miksi pitää tehdä ruokaa kun kaupasta saa valmiina?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 13:30

koska omatekemät ruoat ovat terveellisempiä, eikä maksa niin paljon, eikä sisällä niin paljon säilöntäaineita tms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.03.2009 - 13:34

Ei miksikään. Syö vain niitä valmiita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 13:39

ihan on oma asiasi jos tahdot syödä teollisesti valmistettua ruokaa...itse pidän ruuanlaitosta joten teen mieleläni itse ruokaa,,,,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 13:39

Minun perheeni pitää enemmän kotona tehdystä ruuasta, valmisruoka on aina samanmakuista. lapseni valmistavat myös perheilleen itse ruuan.Jos minä lasken kotona tehdyn ja teollisen ruuan hinnan vaikka 3 ihmiselle niin kotona tehty ruoka on edullisempaa ja voi vaikka santsata jos on kova nälkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.03.2009 - 13:41

Kuvittele, että sulla on iso perhe. Ostat kaiken valmiina joka ikinen päivä, ei taitais sun rahat kovin pitkälle riittää. Omatekoinen ruoka on lisäksi maukkaampaa, terveellisempää ja tulee paljon halvemmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 14:14

Kotiruualla saa kivasti vaihtelua. Maustamalla ja jatkamalla. Ruuanlaitossa saa käyttää mielikuvitusta eikä keittiössä häärääminen ole tylsää.

Joulun aikana monet ostivat valmiin lanttu- tai porkkanalaatikon ja maustoivat sen mieleisekseen.
Tuoreista ruoka-aineista valmistettu ruoka on hyvää. Kyllä valmisruuan ja kotona tehdyn ruuan maun erottaa.

Ja säästö on melkoinen. Vielä kun kasvattaisi perunat ja juurekset itse...niin avo´t!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 14:32

Kotiruoka on maukkaampaa ja terveellisempää riippuen tietysti ruuasta ja ruoka tarvikkeista.Sen voi maustaa mieleisekseen ja käyttäen mielikuvitusta saa erilaisia variaatioita. Myös kaapista löytyy vanhaksi menossa olevat ainekset voi helposti hyödyntää. Myöskin suuremman määrän voi tehdä suurperheelle tai sitten ihan itselleen viikon ruuat= useampi ruoka jota voi lämmitellä vaihdellen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 14:43

kotiruoka tulee halvemmaksi ainakin isommalle porukalle ja on terveellisempää. mutta olen ostanut valmis ruokia joskus kun olen yksin. mutta en yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:35

Ei pidä, mutta jos haluaa niin saahan sitä. Koska yleensä aina (riippuu kokista) omatekemä ruoka on herkullisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:49

kaupasta yleensä ostetaan aineet millä se ruoka tehdään... ja tulisi kalliiksi aina ostaa sieltä tiskiltä ruokaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 16:09

En ole koskaan tuollaista edes miettinyt.
Varmaan siksi kun kaupassa myydään kattiloita ja pannujakin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 18:37

Kotona tehty ruoka on edullisempaa ja maukkaampaa.Siten myös tietää, mitä tulee suuhunsa mätettyä. Tosin kotonakin ruoasta saa epäterveellistä, jos käyttää teollisia maustesekoituksia, kuten natriumglutamaattia ( aromat ja aromisuola ) Lisäksi ne ovat tutkitusti lihottavia aineita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 18:40

Sen tekee koko, sen tekee maku, sen tekee pieni pyöreä muoto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 20:24

parempaa ja halvempaa koti ruoka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 21:43

Joku jo tuol sanoki et siin ei oo säilöntäaineita ku ite tekee.Lisää ruokahalua ku valmistaes tuoksuttelee hyviä aromeja.Tietty jos ei osaa valmistaa ruokaa tai on kiireine ettei ehi ni voi ostaa valmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:55

Ehkäpä ruoan maistuvuus ja tuoreus, kannatta kokata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:42

Ei pidä olla niin uusavuton ettei saa itselleen ruokaa laitettua.
valmisruat sisältävät esim. paljon lisäaineita.
kotiruoka on aina parempaa ja terveellisempää.
pistäpä perunat kattilaan ja tee esim hyvä makkarasoosi, ja lisukkeeksi tuoresalaattia
NAM hyvää !!
valmisruat vain hätäapu jos ei joskus ehdi itse kokata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:05

Valmisruoka on nopeaa, helppoa ja kallista. Siinä on piilosokereita, joiden terveydelliset vaikutukset ovat samat kuin yleensäkin sokerien eli verensokeri heittelee nopeasti, ruoansulatus ei toimi tasaisesti ja lihoo helposti.

Itse tehty ruoka maistuu paremmalta, siinä on enemmän vaihtelua ja se on halvempaa. Terveellisempääkin se voi olla, jos kiinnittää huomiota ruoka-aineiden laatuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:23

Saattaa olla ero rahassa.