Mitä ajattelette noista laiva raiskauksista? kun niistä on uutisissakin puhuttu.Vähentääkö se risteilyjen määrää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 10:58

Ainakin nuoria en päästäisi laivalle ilman vanhempiaan. Huolestuttavaa, mutta hyvä kun jäivät kiinni. Ehkä se vähän rauhoittaa laivaporukkaa, sieltä on yleensä vaikea paeta, jos ei mereen hyppää ja poliisit voipi sitten satamassa olla vastassa. Luin uutisen juuri tarkemmin ja yhdyn ehdottomasti poliisin mielipiteeseen. Laivalla pitää olla silmät ja korvat auki. Missään tapauksessa ei saa juoda itseään sekaisin. Jos matkustaa iisisti ja pitää itsestään huolta, en pelkäisi mennä laivamatkalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2009 - 10:55

Kamala uutinen on se tapahtunut missätahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 11:01

ei ainakaan itsellä vähene. pitää vaan muistaa olla sekaantumatta tuntemattomiin ja liikkua ystävien seurassa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 11:05

Totuutta toinen puoli. Eiköhän useimmiten hillitön alkoholinkäyttö ja sen mukana huolimattomuus ole usein syynä näihin laivoilla tapahtuneisiin väkivallantekoihin. Eihän se hyväksyttävää ole missään suhteessa, mutta pidä itsestäsi huoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 11:09

Kyllä se on kauheata, mutta monella menee kontrolli siellä laivalla ottavat liikaa alkoholia ja tuudittautuvat väärään turvallisuuden tunteeseen.Onneksi nämä 6 miestä on saatu kiinni, vaikka ei sitä tekoa saa enää tekemättömäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 11:38

Voi, kun saisi nuorille taottua päähän pari seikkaa. Alkoholin kohtuukäytön ja sen, että kavereistaan täytyy pitää huolta. Ketään ei saisi päästää humaltumaan niin, että tolkku menee.

Mielestäni vastuu järjestyksestä on myös laivayhtiöllä. Palkattakoon tarpeeksi henkilökuntaa. Lisäkustannuksiahan se tuo, mutta lisää matkustajien turvallisuudentunnetta.

Minua kauhistutti uutisessa se, että tyttö vietiin sairaalaan. Toivottavasti asia käsitellään kunnolla ja tutkitaan mikä on satua ja mikä totta.

Minun laivamatkoihini tämä uutinen ei vaikuta. Mutta jos lastenlapseni aikovat laivareissulle, minä änkeän mukaan.

Lisätty: 25.03.2009 - 00:43

Minä olen eri mieltä pukeutumisesta. Naisten pitää kohta pukeutua kaapuun kuten joissakin maissa on tapana jottei herätettäisi seksuaalisia virikkeitä vastakkaisessa sukupuolessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 11:48

Tämä on niitä surullisia uutisia ja ne on tuomittava , mutta yksi on tämänpäivän nuorison käytöksessä sellaista, että sitä niinkuin haetaankin tahallaan. Juodaan humalaan itsensä ja sitten on pukeutumin hyvin intiimiä ja tytöt myöskin flirttaavat varsin räikeesti monta kertaa, joten minun mielestä monasti he itse antavat jo aiheen tapahtumiin ja sitten kun tuleekin jengi vastaan ja jyrää ylitse niin aletaan itkee . En hyväksy tapahtumia millään lailla, mutta se on vain totuus ja tytöt saa syyttää paljon itseään tapahtumista. Juokaa vähemmin ja olkaa hivenen siedettävämmin pukeutuneina , niin saatte varmaankin matkustaa turvallisemmin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2009 - 12:25

Mikä on helpompi saalis niin maalla kuin vesillä humalaisena toikkaroiva, itseänsä tykö tekevä ihminen. Kyllä se tavallaan on oma syynsä, jos tulee raiskatuksi. Kuitenkin ajattelen noita raiskaajia, että jotain puutuu korvien välistä. Ja pahasti. Todella sairasta porukkaa. Toivottavasti ihmiset ottaisivat tällaisista oppia ja pitäisivät järjen päässä niin risteilyllä kuin ulkomailla kulkiessaan. En silti usko näiden vaikuttavan risteilyihin. Eihän näitä onneksi joka päivä tapahdu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 12:51

Eihän ne pelkät nuoret ole syyllisiä tai uhreja; keponen on raiskaajan itsetunto. Toisaalta niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, olletikin poikkeusoloissa, kuten risteilyillä. Asiassa on kaksi puolta, vaikka se toinen onkin kriminaalia. Holttia tytöillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.03.2009 - 13:06

Syitä löytyy molemmissa, jos on humalassa oltu. Ja kauhulla olen katsonut tätä nuorten naisten pukeutumista nykyisin. Kun vähän kumartuvat, näkyy niin edestä kuin takaakin kaikki intiimit paikat. En silti missään tapauksessa hyväksy noin kauheaa tekoa miehiltä. Tuosta pitäisi saada kunnon linnatuomiot, ja tytölle oppitunti miten juoda ja käyttäytyä. En usko sen vaikuttavan risteilyihin millään tavalla. Ihmisillä on taipumusta ajatella, että eihän minulle tällaista satu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 13:53

Ikäviä asioita tapahtuu, niin laivalla kuin maissakin. Edellä jo useampikin vastaaja kertoi syytä olevan molemmissa. Olen samaa mieltä. Laiva on suljettu ympäristö, sieltä ei pääse pois ennen perille tuloa. Alkoholia nautitaan joskus liikaakin, kuten maissakin.
Raiskaajien toiminta on täysin tuomittavaa ja rangaistavaa, toivottavasti oikeus toteutuu heidän kohdallaan.
Laivayhtiöillä on turva- ja valvontahenkilökuntaa kaikilla laivoilla. Mielestäni paluu vanhaan Neuvostoliiton aikaiseen tyyliin, jossa joka hotellikäytävän päässä istui valvoja, on mennyttä aikaa. Muutoksen pitäisi alkaa omasta itsestä ja omista asenteista.
Laivaristeilyt tulevat jatkumaan kuten tähänkin saakka, näin uskon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 14:08

Risteilyillä moni nauttii alkoholia ihan liikaa eli altistaa itsensä kaikelle mahdolliselle ja ne jotka uhreja etsivät tietävät sen.
Kuuntelin juuri turvallisuuteen liittyivä paria esietlmää lauantaina ja siinä ykskantaan tuli selväksi se että alkoholi on altistava tekijä. Useimmat jotka uhriksi ovat joutuneet (ulkopuolisten taholta) ovat nauttineet alkoholia ja silloin ei "hoksottimet" toimi samoin kuin selvänä.
Tuomittaviahan nuo ovat ilman muuta ja ikäviä tapauksia ja niitä on ollut aina. Ei auta sekään jos laivan ravintoloissa rajoitetaan juomista kun omat pullot ovat saatavana.

Lisätty: 23.03.2009 - 14:11

Asiaa ei ratkaise että että palkataan lisää turvahenkilöitä.Se lisää matkan kustannuksia joihin kaikki joutuvat osallistumaan eli myös ne jotka eivät ole vaaravyöhykkeessä ja käyttäytyvät järkevästi. En ole omalta osaltani valmsi maksamaan siitä että laivalippu maksaa enemmän jotta joku "törppö" voi sikailla vapaammin!
En tiedä millainen tuo viimeinen tapaus on, joten siihen en viittaa varsinaisesti. Isot nuorisoryhmät pitäisi saada kuriin jollain tapaa.

Lisätty: 23.03.2009 - 14:13

Paljolti olen asiasta samaa meiltä sulkiksen kanssa. Nuoret pukeutuvat erittäin provosoisvari eli osa heitä. Turha sitten itkeä jälkeenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 14:56

enpä usko että juuri vähentää matkailua. no - ehkä jokunen vanhempi kieltää jälkikasvuaan lähtemästä. toivon että taas muistetaan pidemmän aikaa miten käyttäydytään ja muistetaan se varovaisuus paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:32

Kauheita tapauksia. Kai porukka on enemmän varuillansa kun lähtevät laivalle,mutta tuskin se porukan määrää vähentää omasta mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 15:53

kauheita uutisia mut en usko että vähentyy siltikään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 16:21

Millainen tyyppi jättää huonossa hapessa olevan kaverinsa hortoilemaan tiedottomassa tilassa pitkin laivaa? KAVERIA EI JÄTETÄ, sanonta ei merkitse enää yhtään mitään.
Pukeutui miten tahansa ei kenenkään vaatteessa silti lue "raiskaa minut".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 09:59

Ei vähennä, eikä edes alkoholin käyttöä. Ikäviä juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:52

empä usko vähentävän.
Jokainen voisi miettiä omaa käytöstään. oli sitten maalla tai merellä, kannattaa pitää kontrolli päällä alkoholin kanssa. on varmaan joskus mukava vetää niin sanotusti perseet olalle, mutta aina
täytyisi muistaa että sillä voi olla tuhoisat seuraukset.
Porukassa kun liikutaan, kannattaisi olla ainakin yksi hieman "selvä järkisempi" joukossa katsomassa hieman perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:11

Tulee mieleen, että kenenkä poika, mies tai kaveri se tuolla tavalla käyttäytyy. Ulospäin ei kait näy kuka on raiskaaja ja kuka ei. Mistä kaikki nuo tulevat? Onhan se päätös sekin, ettei halua kunnioittaa naisia. Tosin ei nykyään naisetkaan taida kunnioittaa miehiä tai edes toisiaan. Surkeaksi on mennyt meidän maailma. Asenteissa olisi paljon parantamista.

Laivamatkailua se tuskin vähentää sillä ihmiset ei usko sen osuvan omalle kohdalle.