kuinka paljon maastopyörän renkaissa kuuluu olla painetta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2009 - 19:36

Eikö max. paine löydy renkaan sivusta. Älä ylitä sitä ja kokeile mikä tuntuu sopivalta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2009 - 19:50

Pumppaa sata kertaa polkupyörän pumpulla, se pitäisi riittää.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.03.2009 - 20:42

5 bar on hyvä.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.03.2009 - 21:02

Niin paljon, ettei vanteet kolise ja sekin on hyvä mittari, että painetta on renkaan yläosassa saman verran kuin alaosassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.03.2009 - 22:36

13 baria suosittelevat ja vaihda ilmat aina 100km välein. Hapettuu liikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 22:46

Hieman löysemmällä kumilla on helpompi ajaa maastossa.
En pumppaisi edes tuota sataa kertaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 13:21

Nopein pyöräilijöiden tapa tarkistaa ilmanpaine renkaasta on painaa renkaan sivusta voimakkaasti peukalon kärjellä. Jos se uppoaa noin puoli senttiä (5 mm), on paine oikea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:18

Riippuupi renkaasta ja ajajsta, mutta aina ennen lenkille lähtöä kannatta tarkistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:58

Maastorenkaissa käytetään suhteellisen pientä rengaspainetta, yleisesti 2-4 bar.