hei oletteko olleet norsu safarilla thaimaan phuketissa?millaista oli?lähdössä tiistaina.jipiii

Avainsanat: thaimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2009 - 10:21

Norsuja oli kymmenkunta. Norsun niskan päällä on paikallinen kuljettaja, joka huudoin ja koukkupäisen kepin kanssa ohjaa norsua. Norsun selän päällä on penkki, johon hyvin mahtuu kaksi aikuista tai aikuinen kahden lapsen kanssa. Sinne mennään tietynlaisen kiipeilytelineen päältä. Penkki keikkuu paljon norsun kävellessä, että saa kunnolla pitää kiinni reunoista ja mukana olevista lapsista. Penkin 'turvaköydet' ovat lähinnä nimelliset. Kuljettiin etupäässä ojenpohjia pitkin. Norsu on yllättävän ketterä kulkemaan hankalassakin maastossa. Norsun nahka ei ole kovin miellyttävän tuntuinen, 'silitettäessä' on kuin paksu, hiekkainen kynnysmatto. Kokemuksena sinänsä ei häävi, mutta voihan kertoa 'ratsastaneensa' norsulla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2009 - 09:09

En ole ollut edes hirvimetsällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2009 - 09:34

Itse en henk.kohtaisesti, mutta ent. työkaverini lapsineen kävivät viimeksi kun siellä olimme. Hän - aikuinen mies - oli aivan haltioissaan. Suositteli. Turvallistahan se on, norsun "kuljettajat" aina mukana vahtimassa, että kaikki käy turvallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 09:46

en ole.. mut pidäppä hauskaa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 10:28

mie kävin norsuretkellä kun olin cha-amissa aikoinaan ja reissua ei kannata jättää väliin,oli mieleen paimuva ja todella upea reissu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 11:59

Sisareni oli vähän aikaa sitten ja kertoi,että kokemus oli upea.Hyvää matkaa ja nauti olostasi ja safarista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 12:33

eläinsuojelu on thaimaassa lapsen kengissä,,norsut kuuluvat eniten kiusattujen eläinten ryhmään,onneksi nykyään viranomaiset ovat heränneet ,kiitos 1 länsimäisen naisen ja thai naisen tekemän norsujen suojelu työn ansiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 20:01

olen ollut kahdella erilaisella safarilla. eka oli keskellä viidakkoa Khao sokissa, uskomattomia , kivisiä ja pikku puro reittejä pitkin makean veden äärelle jossa sai pulahtaa uimaan, nähtiin matkalla vesi putouksia ja vihreää vehreää viidakkoa. todella hieno retki. kyllä suosittelen:). sit toinen oli tuossa rawain ja katan puolessa välissä oleva retki norsun selässä, pikkuisia polkuja pitkin yhden tunnin ajan, jonka jälkeen sai syöttää omalle norsulleen ananaksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 00:42

Taitais taittua aas... eiku norsun selkä.