Nyt kun nuo Ex-formula Mikat kampanjoi turvavyön käytön puolesta.Käsi sydämelle käytättekö te aina autoon käydessänne turvavyötä?

Itselläni se on vaistonvarainen tapahtuma. En edes huomaa laittaneeni vyötä kiinni.

Avainsanat: oma ja toisten turvallisuus autossa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2009 - 10:39

Kyllä käytän ja vaadin sitä kaikilta muiltakin autossa. Ystävälläni on koira ja hän on hankkinut myös takapenkillä matkustavalle koiralle sille sopivat (jostain eläinkaupasta???) turvavyöt. Viisas autoilija!

Kysyjän kommentti

Hyvin tuntuu Napsulaisilla tuo tärkeä asia olla vaistonvarainen kuten itsellänikin ja autonikin vaatii sitä kuten muutamalla muullakin. Tosi tärkeä että se on kaikilla myöskään KOIRAA huomioimatta. Tästä olisivat mikat ylpeitä! Hyvää ja turvallista kevättä : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2009 - 01:24

henkilö autossa ,kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 01:47

Itse pistän aina turvavyön päälle automaattisesti mitään ajattelematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 03:22

Ilman muuta käytän, eipä sitä voi ilman olla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 03:28

Käytän turvavyötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 03:33

Aivan vaistomaisesti tulee laitettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 04:59

Kyllä käytän se on automaattinen käden liike että sen vyön kiinnittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 07:36

kyllä jos ajan. mutta voin istua takapenkillä ilman turvavyötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 08:13

Näin se on, että automaattisesti sen laittaa päälle, kun autoon istuu. Lähden ajamaan just Vuokattiin parin päivän lomalle. Iloista sunnuntaita kaikille napsulaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 08:18

Turvavyö tulee kiinniyettyä aina kun,liikkeelle lähdetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 08:23

Aina,and always.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 08:50

aina ja automaattisesti.pelastanut parikin kertaa pahemmalta.huolehdin aina että muillakin on vyöt kiinni jo pihassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2009 - 09:25

Kerran etupalkkiin pääni lyönneenä - kyllä käytän. Omassa, vieraassa, taksissa, takapenkillä. Ulkomaillakin. Vaadin myös kyydissäni olevia laittamaan - ennen ei auto liiku!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 09:34

joka ikisessä autossa, joissa on turvavyöt ja nykyisin on jo linja.-autoissakin, menin helsinkiin bussilla niin kuski huusi, että turvavyöt kiinni, oli tosi turvallinen olo , kun huomasin , että näinkin pieni asia ja kuljettaja välittää, nimittäin se olikin harvinaista, kun olen kulkenut jälkeenkinkin päin , eikä ole kuski välittänyt onko ne vai ei käytössä, itse en lähde edes pihasta, jos ei kaikkilla kyydissä olioilla ole turvavöitä yllään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 09:46

Kyllä, sellaista matkaa ei ole ettei vyö mene kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.03.2009 - 10:05

Istunpa autossa takana tai edessä, aina laitan turvavyön kiinni. Se on ihan vaistomainen liike.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 10:43

Käytän aina, linjurissakin ihan automaattisesti, koska köröttelen usein pitkiä matkoja huonoissa keleissä teillä, joilla on sekä poro- että hirvivaara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 11:32

Kyllä. Jos ei laita turvavyötä kiinni, niin autossani alkaa joku laite ulista kovasti, kun nopeus on yli 10 km/h.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 11:47

juu kyllä käytän, lyhyilläkin matkoilla. isäntäkin on jo oppinut käyttämään kun sille niin monesti olen marmattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 12:03

Käytän aina turvavyötä,enkä salli kenenkään autossani olevan olla ilman sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 14:02

Turvavyön käyttö on vakiintunut tapa jo vuosien takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 14:16

kyllä. Jo auto pakottaa, kun on sellainen hälytysääni autossa jos ajaa turvavyö auki, ettei sitä kestä kuunnella:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 15:19

Kyllähän minäkin aina henkilöautossa käytän turvavyötä. Totuuden nimissä täytyy kylläkin sanoa, että jos haen kotimatkalla postin, niin en välttämättä laita enää turvavyötä loppumatkalle, joka on n. 50m.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 16:37

Käytän aina henkilöautossa turvavyötä. En osaa istua ainakaan etupenkeillä ilman vyötä. Takanakin käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 17:18

Auto ei käynnisty , jos turvavyö ei ole kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 20:23

Selkärangasta tulee tuo liike laittaa turvavyö kiinni, en edes huomaa tekeväni sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:30

Käytän aina. Sen kun on kerran opetellut, ei sitä voi unohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 23:57

Jo siitä on tullut niin automaattinen tapa että ulkomaillakin joskus takseissa hapuilee pitkään sen vyön perään vaikka sitä ei joka paikassa löydykkään