Olen haaveillut takaa olohuoneeseen.Onko antaa vikkejä mikänkälainen olisi hyvä??

Lisätty: 22.03.2009 - 00:40

Asun omakotitalossa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 23:16

Tutustu aiheeseen Sisustustakka, hormiton takka

Lisätty: 22.03.2009 - 00:00

Kun et kertonut onko kerrostalo, vai onko jo tarvittava piippu jo olemassa, tai voiko sen vielä tehdä ?

Lähteet:
www.noa.fi/services.aspx?gcl...Qgodj2136w

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 23:00

Tulikivi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:26

Varaava takka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 01:27

käyppä kysymässä kunnan mestarilta,,hän tietää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 03:23

Tulikiven juttuja niin hyvä tulee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 08:21

En ole edes haaveillut takasta,mut kysele myös nunnauunilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2009 - 09:31

Meillä on Tulikiveltä pieni neliöalaan käypä kulmatakka. Mahtavan lämmön antaa pariksi kolmeksi päiväksi kun oikein lämmittää. Ja siihen tarvitaan puita vain n. 13 kiloa. Tämä yksi hyvä monien muiden hyvien joukossa. Vertaile rauhassa ennenkuin teet ostopäätöksen, ovat tosi hinnakkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 09:39

meillä nunnauuni harmaatakiveä ja varaava joka onkin hyvä bointsi takkaa ostaessa..mutta tuo kyllä tarvii jo hormin ja on kivien ansiosta todella painava ,joten se tarvitsee myös kunnon perustan mihin se laitetaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 10:10

Onko talossa ns. takkavaraus? Eli hormi ja takan perustus (lattian alla) valmiina. Jos on, niin takan hankkiminen on helpompi ja edullisempi juttu kuin, jos varaus puuttuu. Takkavalmistajien edustajat käyvät usein paikalla ensin varmistamassa, että tietyn tyyppinen takka soveltuu aiottuun paikkaan, esim. että hormiliitäntä ei tuota ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 16:47

Ota varaava takka, jolloin säästät lämmityksessä takkapäivinä. Takan tulisi olla myös tarpeeksi syvä, jottei savuta sisälle. Jouduimme vaihtamaan takan huvilalla, koska se oli liian avonainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 00:50

Avot akka kaupunkiasunnossa ihan jees, mökillä , valurautainen varaava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 08:33

Kannattaa otta kunnon varaava takka, se on suositukseni.

Lähteet:
omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 14:29

Varaava takka taitaa olla ehdottomasti paras ja valinnanvaraakin löytyy. Oi kun oliskin mahdollisuus sellaiseen. Vois polttaa kaikki paperiroskatkin siinä, eikä tarttis niitä aina silputa ( siis osoitetiedot,ym. ) Meillä on sisustustakka, joka kyllä lämmittää sähköllä. Onhan se hyvännäköinen, mutta aito on aina aito.