Pitäisikö Koiviston pyytää Virolta anteeksi?

Entinen kansanedustaja Jutta Zilliacus ja kirjailija Sofi Oksanen ovat kertoneet julkisuuteen, että heidän mielestään Mauno Koiviston olisi hyvä pyytää Anteeksi kielteistä suhtautumistaan Viron itsenäistymiseen suomettuneisuuden aikana.

Aiheesta on kirjoiteltu koko joukko uutisjuttuja, joista tässä yksi:
www.iltalehti.fi/uutiset/200...4_uu.shtml
Koivisto on myös ollut televisiossa haastateltavana.

Minusta anteeksipyyntö ei ole tarpeen, ja vouhotus koko asiasta on ihan turhaa. Kai näitä uutisia pitää nyhjästä tyhjästä, kun paljon mitään ei tapahdu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 21:10

Olen samaa mieltä sinun kanssasi, mitään anteeksi pyydettävää ei ole. Jutta Zilliacuksella on sukujuuret Viroon joten hänellä on omat intrenssit ko. asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 21:15

no ei tarvitse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:22

Turhaan, aivan turhaan... laulun sanoja lainatakseni... muualmas isompiikii asioit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:23

Ei todellakaan tarvitse pyytää. Minä en ymmärrä tuollaisia jälkiviisausjuttuja ollenkaan. Sofi Oksanen taitaa olla niin nuori, ettei hänellä ole realistista kokonaiskuvaa tilanteesta. Kuten maarit3 sanoi, Jutta Zilliacuksen kannanoton ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:24

En ymmärrä minkätakia pitäisi. Sanottu mikä sanottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:32

Ei aiheellista, paljon typerämpiä juttuja kuulee tämän päivän edustajiltamme eivätkä he koskaan pyydä anteeksi edes äänestäjiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:33

Mielestäni ei ole syytä anteeksipyyntöön. Viron pyrkiessä itsenäisyyteen tietty varovaisuus Suomen presidentin puheessa oli ihan paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:35

Ei tarvitse pyytää anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:38

Ei tartte nöyristellä vanhan herran kenellekkään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:40

Anteeksipyyntöä ei tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:58

Ei minunkaan mielestä tarvii pyytää anteeksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 22:17

Mitä noita vanhoja kaivelemaan. Ei ole mitään anteeksi pyydettävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 22:32

Turhaa hölyn pölyy koko juttu ,eipä tietystikään mitään syytä pyydellä anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 22:48

Höpön löpön ,zilliacus voisi pyyttää anteeksi, jos ymmärtäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:01

Jutta Zilliacuksella on tietysti oikeus mielipiteisiinsä, mutta tämä haiskahtaa halpamaiselta (jälkiviisaan) irtopisteitten hankkimiselta, omiin tarkoituksiinsa.
Pieni hillintä ja varovaisuus oli hyvin järkevää siinä tilanteessa.

Lisätty: 21.03.2009 - 23:04

aamulehdenblogit.ning.com/pr...aeae-viron

Lähteet:
yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...30724.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 00:33

Manu on viimeisin oikea presidentti tätä nykyä. On / oli toki sarkastinen, mutta tiesi taustat ja ennakoi tulevat. Voisi pikemminkin antaa anteeksi, Virollekin. Virolaisesta näkökulmasta on varmasti päinvastaisiakin mielipiteitä, mutta ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis suomalaisia. (Brahe?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 01:32

eikö hän ole jo eläkkeellä ja dementoitunut,et voi enään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 10:11

on elääkkellä manu, mutta , kun tuota haastetelua kuuntelin, niin en huomannut hänessä dementtiaa, vaikka ikää onkin ja hieman kumaraan on mies käynyt..olen myöskin sitä mieltä, et ei ole mitän syytä pyydellä anteeksi.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 08:56

Ihmettelin Koiviston viimeaikaisia lausumia... ei läheskään fiksua. Onko tullut vanhuus? Sen verarn kun tuota puoluetta tunnen, eivät osaa pyydellä anteeksi. Vanhta ikävät neuvostoajat tulee mieleen... kertoihan yksi taiteilijan ettei ole vieläkään topipunut siitä että Neuvostoliitto hajosi eli on eräillä vaikeata!!
Ei kannatttaisi Koivistolta enää mitään kysellä.

Lisätty: 23.03.2009 - 08:57

Viro ei ole vahingon kautta itsenäisyyttään saanut, siinähän se pointti on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:15

ei ole aihetta anteeksi pyyntöön !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:32

Ei tarvitse pyytää anteeksi. Turhaa porua taas kun ei ole muutakaan tekemistä. Keskittyisivät olennaiseen. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 11:30

Tuollainen anteeksipyytely olisi todella typerää ja tarpeetonta (aiheetonta). Poliitikkojen tyhjiä selittely-anteeksipyyntöjä kulee nykyisin ihan yllin kyllin, eikä niillä useimmiten ole edes minkäänlaista uskottavuutta.

Samalla linjalla voisi kysyä, keneltähän Paavo Väyrysen pitäisi pyytää anteeksi väitöskirjaansa?

Finlands utrikespolitik – den nationella doktrinen och framtidens mänsklighetspolitik, 1988,

Väitöskirjassaan Väyrynen ennusti muunmuassa, että Neuvostoliitto tulee pysymään maailmanpolitiikassa suurvaltana ja Suomen vakaana uskollisena naapurina. Väitöstutkimus myös päätteli, ettei Euroopan yhdentymisessä tule lähitulevaisuudessa tapahtumaan merkittäviä muutoksia