Miksi täällä napsussa ei saa esittää usko aiheisia kysymyksiä, vaikka ne kysymykseni olisi perustuneet suoraan vanhaan testamentti

Avainsanat: usko..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 17:11

Kuka kieltää?
(Loukkaavaksi koettavia ei tietenkään, eikä yksisilmäistä uhoa / julistusta; se ei ole "kysymystä".)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 17:23

onko joku kieltänyt? ei mun mielestä ainakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 17:23

En tiedä kuka olisi kieltänyt, minun puolesta kysy vaan.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 17:27

Koskiko kysymyksesi Jes. 53? Kysyin sinulta tarkennusta. Sitten se olikin jo hävinnyt koko kysymys. Etsin sitä eilen illalla.

Lisätty: 21.03.2009 - 18:16

En oikein sisäistä kysymystäsi. Sehän tässä kirjoittelussa on vaikeata ettei voi tehdä tarkentavia kysymyksiä.

Oletan, että olet kärsivä lähimmäinen. Sinulla on jostakin paha mieli.
Vanhassa Testamentissa puhutaan paljon tulevasta Messiaasta. Esim. Jes. 53 on minusta profetia Jeesuksesta, kärsivästä Herran palvelijasta.

Job taas kärsi Jumalan salliessa hänelle kärsimystä. Job oli hurskas ja kesti koettelemuksen.

Minä en uppoutuisi Vanhan Testamentin vaikeaselkoisiin teksteihin ilman taustatietojen suurta tuntemusta. Sitä minulla ei ole.

Kysymykseen miksi sinä tai minä kärsimme, on yksi vastaus se, että meille ei ole luvattukaan helppoa tietä. Meidän Vapahtajamme kärsi ristinkuoleman. Palvelija ei ole koskaan isäntäänsä suurempi.

Olen pahoillani, sillä arvaan, ettei vastaukseni tyydytä sinua. Kysymyksesi on vaikeaselkoinen. Kyllä Jumala avaa sinulle vastauksen, mutta Hänen aikataulunsa ja kellonsa viisarit ovat joskus kovin hitaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 17:40

lennu, tarkoitan just sitä kysymystä. Olen sitä papilta kysynyt ja hän alkoi heti puhumaan Jobista joka oli kärsivä mies. Ei uskaltanut pappi Jeesukseen rinnastettavasta puhua ja niinhän Jesaja 53:ssa puhutaan kärsivästä miehestä. Laittoi rukoillessaan Luojan sielun vikauhriksi ja tästä syystä Luoja rankaisi miestä sairaudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 18:02

no niin näethän nyt , että voit tääläkin puhua uskonnosta, mutta tämä yhteisö on kaikenlaisille uskonnoille avoin..ei vain siihen mihin itse uskot, joten älä suutu, jos yksi meistä uskoo paaluun ja toinen vaikka sen taakse, koska meitä on tällä , niin paljon , eikä voi vaatia , että kaikki tästä poppoosta ois samaa uskoa, tai mieltä , kuin sinä...uskonnosta tai muusta uskomuksesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 18:12

Ja jos kysymykset menee tietyn sävyisiksi, niin ylläpito poistaa ne automaattisesti, tai sitten jonkun pyynnöstä, jos katsotaan, että kysymys on asiaton. Kysyä saa, mutta täytyy muistaa "pelisäännöt".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 18:27

Ylläpito vastaa:

Uskontoihin liittyviä kysymyksiä saa toki kysyä.

Tässä tapauksessa kaksi kysymystäsi poistettiin, koska kumpikaan näistä ei ollut kysymys vaan pikemminkin toteamus. Pyri esittämään kysymyksesi selkeästi ja kysymysmuodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 22:51

kysy pois vaan:9

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 10:39

Tottakait saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:36

Ei kai kukaan voi kieltää kysymyksiä.

Jos olit jo vastannut omaan kysymykseesi, se voidaan kai tulkita toteamukseksi?