Miten Bios muisti tyhjennetään,koneelle tuli herja tyhjennä bios muisti.

Muistelin tästä joku kysyi,mutta en löytänyt vastausta.

Avainsanat: bios

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 12:48

Aika kummallinen virheilmoitus sinänsä. BIOSille ei pitäisi tietääkseni joutua tekemään ikinä mitään, jos ei asenna koneeseen uusia sisuskaluja ja hyvin harvoin silloinkaan.

BIOSia ei tosiaan voi tyhjentää, mutta sen voi päivittää ja sen asetuksia voi muuttaa. Päivittäminen voi kuitenkin olla aika hankalaa. Jos haluaa koittaa päivittää BIOSin, kannattaa lukea ohjeita tietokoneen emolevyn ohjekirjasta. Päivitysmenetelmä on jossain määrin emolevykohtainen.

Jos ongelma toistuu ja aiheuttaa käytännön haittaa, saattaaisi olla paikallaan viedä kone huoltoon. BIOSiin kajoaminen nimittäin saattaa jumittaa koneen kokonaan. Kannattaa toki kysyä alan liikkeestä ensin, mitä korjaus maksaisi ja sopia joku kattohinta, ettei lasku pääse yllätämään.

Ehkä Lakehead osaa neuvoa tarkemmin, jos annat lisätietoja ongelmasta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 09:29

Tarvitset ammattilaisen apua.Soita Helpsoniin 0600 200 200

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 09:37

En tiedä,mut älä ainankaan soita helpsoniin,maksaa maltaita ja voi olla ettet ymmärrä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 09:54

Mistähän gristalli tuon numeron keksi. Oikea puh.numero on 0200 600 600. Ja kallista on 1,99 min/pvm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:09

malta hetki kunnes joku noista asiantuntijoistamme herää ja antaa sulle järkevän vastauksen, itselläni on sellaista mutu-tietoa näistä asioista etten rupea mestaroimaan

(jonkinlasteinen huolellisuus ja vastuuntunto näihin asiakysymyksiin vastatessa olisi suotavaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 12:18

Voitko hieman tarkentaa tuota ilmoitus "tyhjennä bios muisti".

BIOS sijaitsee emolevyllä (patsi Apple jolla EFI) sen tyhjentäminen lopettaa koneen käynnistymisen, eli PC:ssä BIOS toimii käyttiksen käynnistän kanssa yhdessä.

Yleensä BIOS piiri tyhjennetään sen päivityksen yhteydessä, tällöin toki sinne kirjoitetaan uusi tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 14:23

Mene Biossiin ja kokeile alhaalla oikealla olevista ohjeista "Reset To Defaults". Olisiko F7 tms.

Lisätty: 22.03.2009 - 09:07

Koneen käynnistyessä paina ikkunaan tulevan ohjeen mukaan joko del tai enter nappia ja avautuu BIOS. Reset to Defaults palauttaa Biosin alkuperäisiin asetuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 14:55

Mene Biossiin, anteeksi mutta voisitko opastaa meitä maahisia hieman enemmän, sekä kertoa miksi tehdä ja mitä oikein tapahtuu kun "Reset To Defaults" ?