Voitelekko itte sukses ja miten?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 15:57

vähän enää tulee hiihdeltyä ja silloin kidutan itseäni neverwaxeilla ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 01:22

en, mut mun isäpuoleni joo mut en tiedä miten..eikä oo kyllä pahemmin tarvinnut voidella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 01:36

Neljä tai viisi kertaa olen voidellut tänä talvena. Olen hiihdellyt vain luistelutyylillä, niin ei ole tarvinnut pitoa laittaa ollenkaan.

Sulatan ja levitän parafiinin suksen pohjaan kärjestä kantaan vanhalla silitysraudalla. Siklaan enimmät voiteet pois ja harjaan suksen pohjakuvion esiin. Lopuksi vielä nopea kiillotus paperinpalalla tai rievulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 01:42

Kyllä, mutta en ole hiihtänyt pitkiin aikoihin ja täällä ei ole oikein mahdollistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 03:02

Silloin kun joskus hiihdin niin joo voitelin.. tarkasti en enää muista mut oli erilaisia vahoja mitä piti käyttää eri lämpötiloissa, niinku pakkaselle ja suojasäälle omat vahat/voiteet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 07:04

En ole hiihtänyt vuosiin, ja silloin kun hiihdin niin itse piti voidella , sellaisia puikkoja siihen aikaan käytettiin, oli taskussa mukana aina hiihto reissulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 07:46

On nuo sukset vielä tuolla aitan ylisillä, kun mie hiihän vaan joka toinen talvi. Kumppani on pitänyt voiteista huolen. Itse voitelin silloin nuorena kilpahiihtäjänä tai liikunnan ope joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 09:25

En ole itse voidellut, enkä myöskään hiihdellyt melkein kolmeenkymmeneen vuoteen. Sukset kyllä on, säilyvät kellarissa museota varten. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 09:36

En ole aikuisiässä hiihtänyt.Lapsuudessa isä voiteli sukset kynttilällä ja tervalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:08

Isä on sukseni voidellut,eli siitä on kymeniä vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:19

silloin harvoin kun enää käytän, kyllä-huolimattomasti-milläsattuu, ja tämä kostaantuu välittömästi kun ladulle päästään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:44

mieheni pitää minun sukset luistavina, mutta nyt en ole muutamaan vuoteen hiihtänyt..nykin kun ulos katsoo, niin kyllä sitä voiskin hiidellä, mutta.. miettii...(.tekosyitä)..hm..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:48

en ole harrastanut hiihtoa viimeks ku 4vuotta, sillonkin tais isipappa ne sukset voidella :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:20

Kyllä, kelin mukaan luistavaksi ja pitäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:35

en, mieheni tekee sen