Onko iltasyöminen pahasta? laihduttaako se ihmistä jos ei syö kello 18 jälkeen mitään? muutako vettä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 20:46

Eihän se vatsa tiedä mitä kello on:), joten ei iltasyöminen ole pahasta, riippuupi vaan siitä, mitä syöt, kuinka paljon ja josko juuri ennen nukkumaanmenoa; ruoka ei ehdi sulamaan ja jatkaa yöllä työtään, kun sinä nukut, jatkuvaa uurastusta ruuan sulatuksessa, vatsakin tarvisee ne 'unoset', ja raskaasta/rasvasesta/paljosta tms. iltaruuasta voip myös seurata jos jonkinmoisii 'viedeoit' yöuniisi, Kyllä illalla voipi syödä jonkin pienen iltapalan, ite otan pienen pyöreen näkkärin ja lsin maitoa, tms. mutta ainakin pari tuntia ennen nukkumaan menoa...

Lisätty: 20.03.2009 - 20:50

Laihtumista jossain määrin tapahtuu, jos oot aikaisemmin syönyt kaiken runsaan päiväruuan päälle vielä tosi tuhdin iltaruuan, ja jätät se nyt pois, tosin ei nyt tässä ole yhtään tietoa, mitä syöt päivän mittaan/mitkä ovat ruokatottumuksesi?

Lähteet:
nooo..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 18:29

Jos et päivällä saa liikaa kaloreita niin voit illalla syödä. Jos kuitenkin olet päivällä syönyt tuhdisti ja kaloreita on kertynyt voit olla syömättä illalla. Saamasi kalorit määräävät laihdutko, ei iltasyönti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 19:01

ei se siihen pitäisi vaikuttaa, vaikka niin aina suositellaan.. itse syön vielä kaksi ateriaa klo 18 jälkeen (tosin ei ole kauhean suuria) . mut ei laihduta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2009 - 19:36

Ei se muuten ole pahasta, mutta jos olet liian täysi syömisestä, vaikuttaa se nukkumiseen. Nukut huonosti raskaan aterian jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 19:59

Yöllä ei kaloreita juuri kuluta joten ei kyllä kannata kovin myöhään syödä, jos on dieetillä. Tuo kello 18 on kovin aikainen, klo 21 riittää itselleni koska en ennen puoltayötä juuri mene nukkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2009 - 20:11

Kyllä illalla aina pitsa ja muutama lihis nakeilla on paikallaan. Laihduttaa sitten yöllä nukkuessaan, jolloin se ei ole niin ikävää, kun on unessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 20:14

Jos syöt vuorokauden aikana sen mitä kulutat on ihan sama mihin aikaan vuorokaudesta sen syöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 21:42

Toivottavasti ei. Itse syön juuri annosta josta riittäisi muutamalle muullekin jaettavaksi... hups.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 11:08

riippuu tosiaan ihan siitä, miten paljon olet päivällä syönyt ja miten paljon sitä päivän aikana kuluttanut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:37

kulutus ratkaisee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 20:53

ei vaikuta :) sillon vaan sattuu olemaan enemmän nälkä ja sitten voi olla että syö enemmän mutta ei se sinänsä riipu ajankohdasta millon syö. Espanjassahan esim. syödään iltapala korkeintaan 10 jälkeen :O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:51

Säännöllinen ruokailu tekee sen, että ruoansulatus toimii säännöllisesti. Jos jätät aterioita väliin, et laihdu. Joissakin maissa ihmiset syövät myöhään illalla eikä ne silti ole sen lihavampia kuin me, päinvastoin.