Kumpi parempi ja miksi, rypsi- vai oliiviöljy?

Avainsanat: rasva hyvä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 16:50

Rypsiöljyssä on enemmän hyödyllisiä aineita, linoleenihappoa (omega 3) ,sekä linolihappoa (omega 6), tyydyttyneitä rasvahappoja, kertatyydyttymättömiä rasvahappoja, viime viikolla ohjelmassa tv;tä tuli juuri tästä tietoa että rypsiöljy on parempaa terveydelle kuin oliiviöljy, ja paistamiseen oliiviöljy ei ole hyvänmakuista, käytän salaatteihin ym. senkaltaisiin sitä, muuten rypsiöljyä.

Kysyjän kommentti

Viimeisen tiedon mukaan rypsiöljy on terveellisempää. Kiitos vastauksistanne. Molempia kannattaa joka tapauksessa käyttää. Itse siirryin rypsiöljyyn jo muutama vuosi sitten, mutta oliiviöljypullokin on, salaattien päälle laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 16:20

Taitaa olla ihan makuasia ja riippuen siitä että mitä ruokaa oikein laittaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:23

oliiviöljy on terveellisempää, jos käytät öljyä useammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:39

Rypsiöljy on kotimaista,käytän sitä jos öljyä tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 18:24

oliiviöljyn valmistajat käyttävät oliiviöljyjen hyviä ominaisuuksia mainostaessaan rypsiöljyn tutkimus tuloksia,,rypsi oljy on parempaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 18:34

Rypsiöljyssä on enempi hyviä aineita ja se on myös kotimaista. Käytän sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2009 - 19:31

En tiedä niiden terveellisyydestä, mutta itse käytän rypsiöljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 11:14

kyllä olen maarit 3 ihan samaa mieltä ja itsekkin käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä salaatinkastiikkena..ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:40

oliiviö ykö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 09:12

kyllä oliiviöljy on terveellisempää, se on tutkimuskin osoitettu. Rypsiöljyn tuottaja sensijaan levittää toisenlaista tietoa. Olen käyttänyt oliiviöljyä säännöllisesti jo vuosikymmeniä. Rypsiöljy on mielestäni pahanmakuista.
Kotimaisuudella ei ole mitään nmerkitystä, se on Valion ja Raision yn. aivopesua.
Viittaan ns. 8 maan tutkimukseen taannoin.

Lisätty: 23.03.2009 - 09:13

Oliiviöljyä täytyy osata käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 23:09

kai ne suosittelee oliiviöljyä mutta ikinä en oo ite kyll käyttäny :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:52

Molempi parempi. Rypsiöljy on halvempaa ja se käy kuumentamiseenkin.