Rooma, paras keväällä vai syksyllä? Lämpötila +20?? halpa &hyvä hotelli?

Lisätty: 20.03.2009 - 13:57

kaupunkilomalle

Lisätty: 20.03.2009 - 14:24

Jossain luin, että junalla pääsee n.60km päähän roomasta ja siellä olisi uimaranta.. ???

Lisätty: 20.03.2009 - 14:25

Halpa ja hyvä on vähän suuntaa antava hotelille, eli laittakaapa jotaki ehdotuksia, missä itse viihdyitte?

Avainsanat: italia rooma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 21:49

Rooma on aina matkan arvoinen. Kaupunki täynnä historiaa, nähtävyyksiä, ostoksia ym. ym.
Parasta aikaa matkailijalle ovat kevät ja syksy. Silloin lämpötilat kohdallaan, sadekuuroihin kannattaa varautua.
Kaupungissa on helppo liikkua kävellen, bussilla tai paikallisella metrolla.
Halpaa ja hyvää hotellia on vaikea löytää. Yhtenä varteenotettavana ehdokkaana voisi olla hotelli Mozart via Corson poikkikadulla keskellä vanhaa kaupunkia. Sijainti mitä mainioin, kaikki tärkeät kohteet kävelymatkan päässä. Hotelli siisti sekä hoidettu ja aamiaisen jälkeen jaksaa pitkään.

Kysyjän kommentti

kiitos :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 14:04

Halpaa ja hyvää ei olekaan. Kovin paljon yli 20 plusasteen ei lämmön ole hyvä olla, eihän siellä jaksa liikkua. Jotkut tykkää lokakuusta, toiset maalis-huhtikuusta. Itse en oikein pidä koko Roomasta, vaikka euroopplaisten kaupunkien "ystävä" olenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 14:25

Rooman kannattaa aina mennä oli sitten syksy tai kevät :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 15:33

Toukokuulla olimme viime vuonna ja silloin sää vaihteli, lämmintä kyllä oli koko ajan. Kevät ja syksy ehkä parhaimmat. Elokuulla hirveästi turisteja, kun on eurooppalaisten kesälomat.
Meillä oli kiva pieni hotelli, mutta en kuolemaksenikaan muista sen nimeä. Oopperatalon lähellä kuitenkin. Siitä oli hyvä kävellä joka paikkaan. Tukevapohjaiset hyvät kengät mukaan! Netin kautta löytyy iso määrä hotelleja joista voi valita.

Lisätty: 20.03.2009 - 15:36

Nytpä muistinkin, hotellimme oli silloin Sonya.

www.booking.com/hotel/it/son...9d46311352

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:53

Prahan kevät on ihana,jos on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:14

Rooma molempi parempi, Lido di Ostia parinkymmenen minuutin junmatkan päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:36

Itse olen käynyt Roomassa viimevuonna helmi-maaliskuun vaihteessa. Ehdottomasti keväällä sinne kannattaa mennä, vaikkapa näin huhtikuussa. Ei vielä liian kuumaa!
Meidän hotellimme oli Hotel Orlanda ja tykkäsin kovasti kyseisestä hotellista.
Roomassa nähtävyydet ovat sopivan pienessä paketissa, kävellen pystyy kiertämään päivän aikana paljon. Ja metron linjat ovat selkeitä ja helppolukuisia.
Yksi hyvä vinkki meille oli se, että colosseumin pääsylipun kannattaa ostaa palatinus-kukkulan sisäänkäynniltä, sieltä saa yhteislipun palatinukselle ja colosseumille. Siellä ei ole pitkiä jotonoja toisin kuin colosseumille on.
Minulla jäi pala sydäntä Roomaan ja joskus vielä palaan sinne uudelleen, ihana kaupunki. :D