Olen lähdössä Cadiziin Kesäkuun lopulla. Olisiko hyviä vinkkejä mitä ei kannata jättää väliin. Entä paikallisliikenne?

Avainsanat: cadiz espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 20.03.2009 - 23:02

jotain löytyy tuolta parin päivän takaa:

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/10148

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 17:54

Espanjan liikennettä ei tarvitse pelätä. Rohkeasti vain auto alle, sillä autonvuokraus on Espanjassa edullista ja auton ansiosta pääsee näkemään Espanjaa turistialueiden ulkopuolella.

Esimerkiksi Cadizissa tekisin pienen kiertoajelun sisämaahan. Ronda on maineikkain kohde, mutta siellä on yleensä valtavasti turisteja ja parkkeeraus hankalaa. Kannustaisinkin kaartamaan lännemmäksi, Grazaleman luonnonpuiston maisemiin (Parque natural de Sierra de Grazalema).

Yllytän tutustumaan pikkukaupunkeihin ja kyliin kuten Grazalema, Benaocaz, Villaluenga ja Montejaque, jotka ovat kauniita kyliä kauniissa ympäristössä. Kannustan tekemään puistossa myös jonkun puiston patikointireiteistä, joihin löytyy hyvä opastus myös suomeksi. Reittiselostukset, kartat, ajo-ohjeet, tiekartat ja GPS-välipisteet löydät täältä:
www.topwalks.net/fi/sierra_g...zalema.htm

Myös tekoaltaan rannalla sijaitseva Zahara de la Sierra ja Arcos de la Frontera ovat hienoja paikkoja, jos päätätte autoilla oikein ahkerasti. Paluumatkan suunnittelisin läpi Alcornocalesin luonnonpuiston, joka on kuuluisa korkkitammistaan.

Lähteet:
www.topwalks.net/fi/index.htm