Mitkä olivat tunnelmat,kun sait valkolakin,tai lapsesi sai.

Avainsanat: ylioppilas valkolakki.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 14:03

Kyllähän se ihan hyvältä tuntui, vaikka ei mikään maailmaa järisyttävä tapahtuma ollutkaan. Oli mukava, kun se koulu-urakka oli ohi. Oli ylioppilasjuhlat, sai paljon onnitteluita, ja lahjarahoista kertyi ihan nätti summa 19-vuotiaalle.

Olen myöhemmin valmistunut insinööriksi ja täytyy sanoa, että se valkolakin saaminen oli jotenkin paljon juhlavampaa eikä sitä violettia insinöörilakkia ole tullut hankittuakaan. Tuskin sitä kukaan tunnistaisikaan ja missä sitä edes käyttäisi. Valkolakki on jopa joskus vappuna ollut käytössä.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 12:47

Tottakai hyvät!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 12:49

vapaus?????? miksi , en tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2009 - 13:17

Huolettoman elämän loppu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 14:08

Ihan kaikkea nyt ei muista omalta kohdalta. Se lakki ei mielestäni juurikaan merkkaa mutta se muu. Eli silloin voi alka miettimään mitä tekee seuraavksi.
Yo-lakkia en käytä koskaan, en juhli myöskään vappua.
Lapsen puolesta en hänen tunnelmistaan osaa sanoa...mutta sai heti 2 opiskelupaikkaa, valitsi toisen ja valmisuti. Myöhemmin valmsitui myös siitä toisesta eli kaksi akateemista tutkintoa joista toinen valmisti suoraan määrättyyn ammattiin.
Mutta opiskeluhan ei pääty koskaan, sen olen nähnyt myös omalta kohdaltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 15:36

en ole saanut, mut ainahan se on ollut hieno tunne ku joku läheinen saa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 15:40

Upealta tuntui, kun molemmilla lapsillani on lakit ja nyt hyvät ammatit. Tuntui kivalle itsestänikin, kun painoin lähihoitajanlakin päähän muutama vuosi sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:32

Omia yo-juhliani varjosti bänät poikaystäväni kanssa. Hänet oli kumminkin kutsuttava yo-tanssiaisiin kun ketään muutakaan ei ollut. Ja se mokoma toi mulle keltaisia ruusuja. Siihen aikaan se tarkoitti hyjättyä rakkautta.

Suunnatonta ylpeyttä tuntien ostin kahden lyyran rintaneulan kun tyttärenikin selvitti yo-kirjoitukset.
Vaikka nuorimmaisen kirjoituksista on jo yli 20 vuotta, olen siitä lyyrarintakorusta hyvin ylpeä. Niinkuin lapsistanikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 18:40

Ajattelin, että nyt ne sitten alkavat pitkät ja köyhät vuodet. Olisivat ammattikoulusta saaneet tässä ajassa jo ammatit ja pääsisivät työelämään. Nyt vain velkavankeuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 19:40

kauhee kiire eteenpäin, hätäsesti kahvit hörpättiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 20:26

Omiani en enää oikein hyvin muista. Mutta kuvista päätellen oikein hyvät! Tyttäreni lakkiaiset ovat tulevana toukokuuna, joten niistä myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 03:16

Siistiltä kun pääsi pois lukiosta, tuntui et on saavuttanu jotain ku tilaisuuskin oli niin hieno mut enää sitä ei pidä niin mahtavana juttuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 19:35

tuntui mahtavalta, olo oli helpottunut, kaikin puolin iloinen, onnellinen, juhlallinen, riemukas tila