Kumpi kannattaa hankkia, passi vai henkilökortti?

Avainsanat: passi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 07:57

EU:n sisällä riittää matkaajalle kuvallinen henkilökortti, silti kuitenkin suosittelisin passin hankkimista. Se vaaditaan henkilötietojen kertojaksi EU:n ulkopuolella, eli toimii kaikkialla maapallolla. USA:ssa ohjeet muuttuvat nopeaan tahtiin, joten kannattaa passin anomisvaiheessa varmistaa viimeisimmät vaatimukset, ettei myöhemmin mahdollisesti tule yllätyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 07:47

henilökortti, jos et matkustele, mutta passi, jos paljon reissaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 07:52

passi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 08:19

Passi tarvitset sitä,jos menet euroalueen ulkopuolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 08:21

Omasta tarpeesta kiinni, jos et meinaa poistua EU:n alueelta, kortti on paljon kätevämpi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 08:30

Passi on monipuolisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 08:35

Henkilörtilla pärjäät vain EU:n alueella. passi on ainakin itselleni täysin välttämätön. Passi kelpaa aina ja joka paikassa henkilötodistuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 09:48

Mulla menee passi vanhaks ens vuonna ja olen tullut siihen tulokseen, että uuden passin hankin, eihän sitä koskaan tiedä vaik matkustais sellaiseen paikaan mihin henkilökortti ei riitä : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 10:00

Minä kun holin hankkimassa henkilysyys paperita niin äädyin passiin. Ja hyvin tomii henkilötodistuksena. Et minun mielipide on et passi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 10:41

Viime vuodet on pärjätty ilman passia kun on pörrätty euroopassa.
Niinkuin yllä pari fiksua on vastannut riippuu tarpeesta aivan kuin sekin että laittaako päähän pipon vai lippalakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2009 - 11:00

Henkkarilla olen pärjännyt jo pitkään. Mihinkäs sitä passia kohta tarvitsee, kun EU laajenee laajanemistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 11:01

Passi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 11:05

Passi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 12:26

passi antaa mahdollisuuden äkillisiinkin herätematkoihin eu:n ulkopuolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 13:21

passi kelpaa minne vain ni se enemmin =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 11:26

Passi ehdottomasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 19:45

Kiitokset kaikille vastauksistanne.
Siis passi, jos matkustelen eu:n ulkopuolelle ja henkilökortti jos pysyn eeuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 20:27

Passi, enemmän hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:58

Passi. Se käy myös henkilökortista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 21:14

Se passi vaan ei mahdu lomsaan, eli jos pysyt EU:n alueella niin henkilökortti on kätevämpi