Kertokaa Kreetan Plataniaksesta! Kiitos jo etukäteen!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.03.2009 - 09:17

Olimme plataniaksessa vaimoni kanssa pari kesää sitten. Paikka on ihan okei, ravintoloita on monenlaisia ja monen hintaisia.Ehdottomasti suosittelen Italialaista ravintolaa, hieman plataniaksen ulkopuolelta; ehkä hintatasoltaan kallis, mutta todella hyvä ruoka. Mikäli omaat ajokortin, auton vuokraus on aivan must-juttu. Vuokra-autolla pääset juuri sinne kun haluat ja juuri silloin kun haluat. Liikkuminen paikallisilla busseilla on myös kohtuu helppoa, ja nilllä päsee vaikka kreetan päästä päähän. Valmis retkiin en lähtisi, ovat aika puuduttavaa istumista ja aikas kalliitakin.
Rantoja löytyy joka lähtöön; on tuttua turistiruuhka rantaa, mutta löytyy myös todella upeita hiljaisia rantapaikkoja.
Hintataso Suomeen verrattavissa, mutta peruskauppoja kannattaa käyttää; esim plo kohtuu hyvää kreetalaista viiniä maksoi 3-4 egee.
Yökerhoista sen verran, että sisäänpääsymaksut on aika korkeita; tutustu paikalliseen ja pääset halvemmalla.
Tuliaiset: varsinkin oliivi-tuotteet, ja nahka + savituotteet. P.S; osta nahkatuotteet aina paikalliselta myyjältä, älä osta "kopioita", joita myydään varsinkin marketeissa.
Viikko on kohtuu aika tutustua plataniakseen.
HUOM: OTA MATKAAN HYTTYSKARKOTETTA, ja varaudu siihen että iltaisin saattaa olla viileätäkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2009 - 08:50

hyviä ravintoloita, mukavia ihmisiä, aika paljon kauppoja.. kiva ranta paitsi vesi ei oo kirkasta.. kyllä mä tykkäsin olla siellä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 08:54

Ohessa tietoa säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailm...n-saa/1052

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 09:02

Tyypillinen turisteille rakennettu "tekokylä". Turistikärräsää myydään... alueen läpi kulkee yksi tie joka on sen ainoa "katu".

Lisätty: 19.03.2009 - 09:03

... turistikrääsää....