Joutuuko yritys maksaa kirkollisveroa pakolla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 19:43

Yritykset maksaa ns. KIRKON YHTEISÖVERO
Tutkimuksen mukaan edes yhteisöveron keskeiset maksumiehet, yrittäjät ja johtajat eivät kannata yhteisöveron poistamista, vaan suhtautuvat nykyiseen yhteisöverokäytäntöön jopa keskimääräistä myönteisemmin.

Lähteet:
www.evl.fi/kkh/ktk/yvero.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 19:18

muistelisin , että joutuu, mutta saatan kyllä muistaakin väärin...no kyllä joutuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 19:19

joo niin luulisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 19:54

Kyllä minun mielestä maksaa, olen jostain kuullut että aikojen alussa kirkot suojelivat yrityksiä jotenkin.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 20:16

Yhteisövero on Suomessa yhteisöjen maksama tulovero. Yhteisöveroa maksavia yhteisöjä ovat osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt. Yhteisöveroa saavat valtio, kunnat ja seurakunnat.[1]

Yleishyödylliset yhteisöt eivät maksa tuloveroa kaikista tuloistaan.

Yhteisöveroa ei maksa myöskään henkilöyhtiöt kuten avoimet yhtiöt ja kommandiittiyhtiöt sekä toiminimet.

Yhteisöveron määrä on ollut vuodesta 2005 lähtien 26 prosenttia yhteisön verotettavasta tulosta. Aikaisemmin prosenttiosuus oli 29. [1]

Vuonna 2008 valtion osuus yhteisöveron tuotosta on 76,22 prosenttia, kuntien 22,03 prosenttia ja seurakuntien 1,75 prosenttia.[1]

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 20:54

Sinänsä outoa koska mitä jos yritys ei kuulu kirkkoon?!?!?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 22:51

kyllä, niin hullua kuin se onkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 00:47

Niinkin asian voi ilmaista. Laki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2009 - 08:13

Pakko mikä pakko!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 10:44

Kyllä yritystäkin koskee kirkollisvero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:19

KYLLÄ