En tiedä onko tämä oikea kategoria,mutta olen harkinnut jäädä vuorotteluvapaalle. Miten pitäisi toimia onko kellään kokemusta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 14:02

Olen ollut neljä kuukautta se oli silloin lyhin mahdollinen aika + kesäloma päälle.
Päätä vain aloitusaika ja loman pituus sekä ilmoita se ajoissa pomolle. Työnantaja palkkaa lomasi ajaksi työttömän henkilön.

Lisätty: 18.03.2009 - 17:08

Kyllä se vaan niin menee että siinä vaiheessa kun täyttää kelan asettamat kriteerit, joita on mm. 10 vuoden työhistoria, niin kuka tahansa voi hakeutua vuorotteluvapaalle. Siinä ei enää silloin tarvitse kysyä työnantajan mielipidettä eikä edes lupaa, riittää kun asiasta ilmoittaa ajoissa. Työnantajan on PAKKO hyväksyä asia, kukaan ei ole työelämässä korvaamaton ja yleensä tämän kaltaisesta lomasta on hyötyä kaikille osapuolille.
Eiköhän 47-vuotias mieshenkilö ole kerinnyt olemaan töissä tuon vaaditun 10v?

Lähteet:
www.kela.fi/in/internet/suom...02124313EH

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 13:58

Aloita kertomalla asiasta työnantajallesi. Sitä kautta asiat lähtevät eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 15:19

Asiasta täytyy sopia työnantajan kanssa ja hyvissä ajoin ennen kun suunnittelet jääväsi. Työnantajan täytyy hyväksyä asia, teette siitä sopimuksen. Ei se ole pelkkä ilmoitus työnantajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 21:34

Olen kyllä harkinnut. Kelan sivuilta saa kattavaa tietoa vuorotteluvapaasta. Siinä on yllättävän paljon kriteerejä täytettävänä että sinne pääsee. Ja työnantajalta voi myös kysellä. Meillä palkkakonttori tietää "kaiken"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 00:59

Sovi asiasta työnantajasi kanssa ja sitten hakemus omaan kassaan.