Minun täytyy hoitaa isäni hautaa kesällä ja laittaa sinne kukat. Mitkä olisivat kestävät kukat haudalle koko kesäksi?

olen ajatellut laittaa samettiruusuja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.03.2009 - 12:53

Samettiruusuihin tulee helposti kirvoja. Eivät saata kestää koko kesää. Pegonia on kestävä ja hyvä. Vaatii kyllä helteisillä ilmoilla paljon kastelua. Ja onhan niitä paljon muitakin kestäviä kukkia. Kysyppäs vaikka puutarhapuodista. Siellä on asiantuntevaa porukkaa.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus.Tästä saan varmaan apua mitä ostan haudalle.KIIOS SINULLE YSTÄVÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 13:13

noita sammettiruusuja olen itse laittanut vanhempieni haudalle, täällä ei ole ollut kirva ongelmaa, ja meillä on aikas aurinkoinen paikkakin...niin kestävät kuumutta jonkin verran..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 13:36

Verenpisara on kestävin ollut ainakin oman kokemukseni mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 13:43

Annansilmä, kestää tuulet ja tusikut, ja orvokkeja tietysti, ne pysyvät myös läpikesän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 14:43

Meillä on ollut ruusupekonioita,annan silmää,verenpisaraa ja reunakukkana hopealehteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 17:05

Ruusubegoniat ja orvokit kestävät koko kesän ja pitkälle syksyynkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 18:25

Orvokki - jotta orvokki kukkisi koko kesän siitä pitää ottaa kuihtuneet kukat pois, etteivät ne rupea tekemään siemenkotaa. Orvokin voi myös leikata loppukesästä alas ja se rupeaa kukkimaan taas,

Ruusubegonia on näyttävä - joinakin kesinä siinä on härmää

Samettiruusu - kukki koko kesän näyttävästi koko kesän pihapenkissä. Sitä on isokukkaista ja pienempikukkaista lajia. Ei ole minulla ollut kirvoja koskaan.

Nyt on vaikka minkälaatuisia petunioita. Tavallinen isokukkainen petunia ei kestä sadetta, mutta niitä on myös pieniä lajeja.

Pelargonia - kestää kuivuutta

Lobelia - sopii reunuskasviksi, koska se on kovin matala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 19:52

Ratkaisevinta on haudan sijainti, aurinkoista tai varjoa.
Aurinkoon esim. begonia, marketta, orvokki tai samettikukka.
Varjoisaan esim. ahkeraliisa, Uuden Guinean liisa tai verenpisara,