Mitä tarkoittaa vuoristosavolaiset,Kanadassa näin tuommosen tienhaaran.

Tuli mieleen tuosta sudeeti kysäristä.

Lisätty: 18.03.2009 - 12:43

Ihan suomeksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 12:39

tuli kanssa mieleen, että siellä on varmaankin asunut suomalaisia, jopa savolaisia.....ei kyläkään ole ihan varma tieto, vaan oma oletus vain...

Kysyjän kommentti

suomen savolaiset oli laittaneet kesämökin tien viitan,oli ihan rekisteröity,virastossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 12:36

Oliko ihan suomeksi peräti? Kanadassa asuu paljon suomalaisperäisiä (taustaisia) ihmisiä, en tiedä ovatko savolaiset sinne muuttaneet joskus.

Lisätty: 18.03.2009 - 15:17

Tuskin nyt kellekään Vuoristo-ja Savolaiselle menevää tietä noin merkitään!!!... mutta jos on haja-asutusaluetta ehkä sitten.
Tuo on faktaaettä seillä on paljon suomalaistaustaisia ihmisiä mutta nimet jo muuntuneet useilla muiksi kuin mitä ovat olleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2009 - 12:46

Vaan josko siellä asuukin sen nimisiä perheitä kuin Vuoristo ja Savolainen.