Läppärille XP-käyttöjärjestelmän lataus?

Jos hankin esim.miniläppärin ja mulla on XPn asennusCDt(alkuper.)Käykö päinsä?

Lisätty: 18.03.2009 - 11:37

Lisenssi sarjanrot ym.kunnossa,on tosiaan alkuperäinen,sittenhän se ei ole muutakuin rallattaa läppärille ja poistaa Linus-systeemit,kunhan hankin sen läppärin;vai mitä?i

Avainsanat: käyttöjärjestelmä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.03.2009 - 11:55

Miniläppäreissä on yleensä Linux
Muistelen nähneeni, että jotakin miniläppäriä myytiin XP:llä varustettuna.
Kysythän vielä miniläppäri-kaupassa, että käykö ? Riittääkö koneen teho yms. sopivuudet.
Oliko kaikissa miniläppäreissä CD-asema ?
Monessako koneessa XP saa olla asennettuna yhtäaikaa - päivitykset ?
Mietiskelen vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 11:23

mä ainakin kävin ihan liikkeessä laittamassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 11:25

Luulisin... jos sulla on lisenssi tallessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 11:35

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 11:45

Tuon ohjelman saa yleensä siirtää koti koneilla ainakin kolmeen koneeseen,Yleensä niissä mini koneissa on jo ohjelma mukana ostettaessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 19:27

Yhden käyttis lisenssin saa asentaa yhteen koneeseen, poikeuksia ei juuri ole.
OEM-lisenssiä(tulee koneen mukana) ei saa siirtää MS:n mukaan uuteen koneeseen, tosin Suomessa ei juuri sanelu sopimuksia hyväksytä joten kyllähän sen halutessa saa aktivoitua.

Retail-lisenssin saa siirtää mihin lystää.

Älä osta Netbookia SSD:llä jos meinaat asentaa XP:n.