Sain tuolta yhdestä vastauksesta,kysymys idean.Silitätkö pyykkisi?Mie silitän hyvin harvoin.

Silitän vain sellaiset,mitkä välttämättä silitystä vaativat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 19:27

Kyllä mie silitän, melkein kaikki ja se johtuu ainoastaan siitä, että olen aina tykännyt silittämisestä. Se on mulle sellasta hermolepoa. Itsekin kaipaan silitystä joskus kovastikin.

Lisätty: 18.03.2009 - 17:40

Silitystä..raudallako? Oikiiskohan rypyt miun naamasta...kaikki kissat kaipaavat silitystä

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 19:27

En juurikaan.
Viimeksi tais olla silitetyt vaatteet ristiäisissä reilu vuos sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:30

En silitä kuin jos on esim. suorat housut rypyssä ja menoa johonkin. Pyyhkeet ja lakanat voisin kyllä mankeloida, niin tulee pehmeempiä, jos olisi mankeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:32

Tuol joskus (ammoin) kysytty suht samaa, eikä haittaa vaik kysyy uudelleen hyvä kissaäiti:), mut sen verran laiska oon, jot laitan tään linkin sillosest, jost löytyy miuuukin vastauksein, www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/6516

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/6516

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:32

Vaatteet tulee silitettyä aina pyykinpesun jälkeen.

Mariaana53 kertoi itsekin kaipaavansa silitystä. Ei kai sentään silitysraudalla ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:34

en kyläkään paitsi silloin, kuin olen mennossa vähän parempiin juhliin...huh siinä taas sellainen koti homma , jota inhoon yli kaiken..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:39

En ikinä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:41

Jos on ihan äärimmäinen pakko ja silloin hammasta purren ja melkein itkien. Aivan kamalaa puuhaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:42

vain jos on niin rypyssä, etten voi muuten käyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:48

Vain mekot, hameet tai kauluspaidat. niitä käytänkin sitten tosi harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:51

Silitysrautaa tulee käytettyä enemmän suksien voiteluun kuin vaatteiden silittämiseen. On kyllä erilliset raudat molempiin tarkoitukseen.

Kauluspaidatkin oikenee mielestäni ihan riittävästi pesun jälkeen henkarissa kuivuessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:26

en, silitän vain juhlavaatteet, kuten kauluspaidat ym

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 21:34

En silitä juuri koskaan, lauta on viety kaatopaikalle ja ollaan hankkimassa uutta, mutta olen jo laskuissa sekasin kun en muista montako vuotta olemme hankkineet sitä lautaa : ) rauta on kyllä kaapissa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 21:36

Enpä juuri, jotain paitapuseroita tai muita joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 21:55

Verhot olen viimeksi silittänyt. Vaatteitani hyvin harvoin. Ovat sellaista materiaalia nykyisin, ettei tarvii silitellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:02

Minä käytän pesulassa vuodevaatteet. Sieltä ne tulevat mankeloituina.

Jos pesen kotona lakanapyykin, suoristan kosteat lakanat niin sileiksi kuin mahdollista ja ripustan ne kuivumaan. Ja kuivuneet lakanat käärin mahdollisimman tiukkaan rullalle. Lakanoitten mankeloimisesta olen luopunut.

Tyynyliinat silitän aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:03

Silitän kaiken pyykin - paitsi villaisia - vanhalla perintökalulla eli umpirautaisella silitysraudalla, jonka lämmitän hellalla. Lakanoita silittäessäni laitan ensin kaksi pöytää yhteen, jotta saan riittävän leveän silitysalustan, ja niiden päälle levitän huovan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:07

verhot ja jos johonki isoihin juhliin tarvitsee mennä niin sitten juhlavaatteet mut muuten en silitä. housut jos on ryppyiset niin ne on sitten tresmannin ryppyhousut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:28

Hyvin harvoin.Yleensä pöytäliinat ja verhot.Vuoden oon nyt asunu omillani ja vast sain hommattua silityslaudan,raudan sain viime kuus nimpparilahjaks.Eipä tarvii enää lainata mistää ku koittaa keväinen kaunis päivä ja saan ikkunat pestyä ja uudet verhot silitettynä ikkunaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:38

En varmasti silitä! Vain verhoja joskus. Mutta vaatteita en koskaan. Kuka hullu silittämisenkin on keksinyt? Vaatteet haisevat kamalalta jos niitä silittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 23:16

Ehei,yritän löytää kaikki vaatteeni semmosista matskuista ettei tarvi silittää.Tosiaan esim.verhot ja niitä harvoin tarvii silitellä,kun ei vaihtele;usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 23:29

Silitän yleensä vaatteeni ja tyynyliinat. Mankeli olis niin unelma!! On ihana nukkua sileissä lakanoissa.. Tapa on luultavasti jäänyt edellisestä työstäni, mutta mikäs siinä, jos aikaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 02:02

Kyllä joka toinen viikko menee pari tuntia silityslaudan äärellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 04:58

Minä silitän kaiken , vanhakin vaate näyttää paremmalta kun sen silittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 09:22

Osan silitän,osan jätän silittämättä.Mm.lakanat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 10:24

Minulla on aika paljon pellavavaatteita ja niitä täytyy silittää. Maalla meillä on mankelikin käytössä, se on erinomainen apu liinavaatehuollossa. kesällä siellä pesemme suurimman osan pyykistä, ulkona voi kuivata. Silittämistä inhoan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 12:30

harvemmin silitellään , mutta juhla puserot/mekot ja pöytäliinat aina. pyrin aina ostamaan sellasii vaatteita, mitkä siliää itsestään pesun jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 18:21

tosi harvoin tulee kyllä silitettyä. joskus saatan innostua ja silitää ison kasan lakanoita.