voitot ratkaisevat formula ykkösten mestaruuden, eikö olekkin typerää?

eli esim. jos joku on joka kilpailussa toinen ja saa näin 136 pistettä, eikä voita yhtäkään kilpailua, ei voi voittaa mestaruutta, kun taas joku joka voittaa vaikka 6 kilpailua ja keskeyttää loput, voittaa mestaruuden 60pisteellä.. N-A-U-R-E-T-T-A-V-A-A

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 21:48

No johan on järkevää. Eikös tuo merkitse sitä, että jos yks ja sama voittaa ensimmäiset yhdeksän kilpailua, on jo voittaja, vaikka olisi vielä kahdeksan kilpailua jäljellä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 18:49

En ole seurannut sääntömuutoksia joita tulee joka kaudelle. Jos tosiaan on näin niin ei vaikuta oikeudenmukaiselta. Kyllä pisteiden kokonaissaldolla yleensä voitetaan kilpailun kuin kilpailun lopullinen mestaruus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:00

nuo F-O-R-M-U-L-A-T.. ja niiden pisteiden laskennat, ovat olleet minulle aina ihan ufolaskentaa..eli en tajua.. niistä hölkyn mölkyäkään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:12

Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto vahvisti tiistaina formula ykkösiin uuden tavan ratkaista kuljettajien maailmanmestari.

FIA hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen siitä, että maailmanmestaruuden voittaa kuljettaja, joka voittaa kauden aikana eniten osakilpailuja.

Jos voitot ovat kahden tai useamman kuljettajan kesken tasan, ratkaistaan mestaruus siinä tilanteessa kauden aikana kerättyjen pisteiden perusteella. Pisteet lasketaan vanhalla kaavalla 10-8-6-5-4-3-2-1.

MM-sarjan muut sijat ratkaistaan vanhaan malliin pisteiden perusteella. Valmistajien MM-sarja ratkaistaan pelkästään pisteiden perusteella.

FIA tyrmäsi näin F1-tallien ehdotuksen, jonka mukaan pistelasku muutettaisiin kaavaan 12-9-7-5-4-3-2-1.

- On siis täysin mahdollista ja jopa todennäköistä että mestarilla on vähemmän pisteitä kuin alapuolelle jäävillä.

Lähteet:
www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutis.../03/838592

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:27

Formulat ei hirveesti kiinnosta,jakakoot pottinsa miten parhaaksi näkevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:28

räikkönen voittaa mastaruuden

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:32

Mie lopetin formuloiden seuraamisen aikoja sit.Meni mielenkiinto,ku ain sama voittaja (silloin Shumacher) ja aina ne samat jotka oli siel loppu pääs ja ketkä keskeytti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 02:04

Ei , paras voittakoon