miten puuttua nuoren päihteidenkäyttöön ja väkivaltaiseen käyttäytymiseen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 17:29

Monesti on helpompi sanoa mitä pitää tehdä mutta kun tilanne tulee omalle kohdalle ollaankin sitten ihmeissään. Jos valistus ja puhe ei ole auttanut pitää toivoa että nuori ymmärtää sen ajoissa itse. On myös tapauksia joissa kaveripiirin vaihtuminen (muutto) ovat pelastaneet tilanteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 16:59

Puhuen, puhuen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 17:03

yrittää puhua asioista, tai yrittää viedä puhumaan ammattilaisen kanssa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 18:25

Muutoksen tuulien pitäisi alkaa puhaltaa kotona. Asennemuutos kotona auttaisi varmasti tilannetta.
Mikäli vanhemmat ja esim. koulu voisivat lisätä molemminpuolista yhteistyötään, saattaisi jopa tuloksia ajan kanssa syntyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 18:38

Apua hakemaan pitää lähtee, mielenterveyspuolelta... ne osaa neuvoo ja auttaa. Kotona puhumiset voi olla, että menee seinille puhumiseksi... suosittelen ammattiapua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:28

näin se onkin helppo sanoa, mitä sanoa nuorelle, mutta , jos ois oma lapsi . niin yrittäisin hakea ulkopuolista apua, eli kysyisin koulusta tai psykologilta apua, koska itse en ole sen alan ammattilainen, muuten antaisin kaiken tukeni ja rakkauteni...kolmas henkilö, monesti näkee asian paremmin , kuin itse, joka on ahdistunut tilanteesta..tähän ei ole omaa kokemusta...kun omilla lapsilla ei ollut tuollaisia ongelmia...mutta toivon , että saisit apua edes näistä kirjoituksista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:31

Kokemuksesta voin kertoa, että aika parantaa, mutta ennen sitä kaikki konstit käyttöön. Niitä ei saa sallia, ei ja ehdottomasti ei. Kutsua vaikka poliisi kotiin jos on tarvis! Sosillaityöntekijät. ym.. se on vain nuorelle hyväksi kun pidetään huolta ja joutuu tarkkailuun, sillä loppujen lopuksi ei hekään halua mihinkään sijaiskotiin tms. Kova kovaa vastaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 21:39

Ammattiapua pitää saada ja heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:45

Asian suhteen täytyy olla rehellinen hänelle, eikä hyväksyä sellaista käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 11:20

helppo olisi tokaista että kunnon kotikuri se tiellä pitää - vaan kun se tie luikertelee niin pirusti.
olen ite ottanut niskavilloista kiinni omiani kun tilanne on mennyt pahaksi. rajojaan koittelee ja jollei niitä aseta.....?? potkitaanko mummot kasaan?
kaksipiippuinen juttu - riippuu niin niistä lapsosista.