Voi Gristalli Gristalli,etsi ensin tietoa aidsista,ei todellakaan ole pelkästään homojen tauti.Vai mitä muut on mieltä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 15:18

Asiasta on viikoittain niin paljon juttua joka paikassa että eiköhän ala-asteellakin jo tiedetä asian todenperäisyys. Vaarallista levittää täysin väärää tietoa, sama kun selittäisi että kuppa tulee kun puhuu puhelimessa sitä sairastavan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 12:17

no ei ole, ja minusta todella iso riski onkin nuo rankasti asenteelliset ja enakkoluuloiset suhtautumiset (ja laiskuus ottaa asioista selvää)

ps. ymmärrän että joku halusi tämän kysymyksen anonyyminä tehdä, eikä se tässä tapauksessa vähennä kysymyksen arvoa

-fobioita vastaan tosiasioilla-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 12:36

AIDS (HIV) on enimmäkseen muiden kuin homojen ongelma ...

toisaaltameidän pitäisi varmaan ymmärtää Gristallia, hän vastasi ensimmäisenä tähän AIDS kysymykseen, ei ollut yhtään vastausta peesattavaksi ja silloinhan voi sattua tällaisia erehdyksiä, kunnon poliitikkona hän varmaan pyytää anteeksi ja selittelee vastaustaan .. odotellaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 13:46

Kyse ei ole asenteista vaan ihan muusta. Jos ei tunne olevansa "riskiryhmässä" ei kait nyt väitöskirjaa HIVistä tarvi tehdä ihan jokaisen!!
Homoilla tautia on paljon, itse siitä julkisuudessa kertovat. "Normaalilla" elämäntavalla ei tuota tautia saa (järkevällä käyttäytymisellä).

Lisätty: 18.03.2009 - 12:54

Mistä kissanainen teitää että saan aidsin? Aika rankaaa kirjoittelua kun et tunne minua lainkaan, et elämäntapojani eikä puolisoni. Mistähän tuo "äkäisyys" tämän asian ympärillä johtunee? Onko läheiskokemuksia vai muita ehkä. Ei, silti en piittaa tuollaisista "toivomuksista" niin vähän vähää, osoittaapa vaan taas kerran jonkun suomalaisen ihmisen pahansuopaisuutta. Järkevät ihmiset jotka elävät säännöllisesti, säilyvät tartunnoilta. Suomessa ei verensiirrosta saa tuota, kontrolli on kova. Samoin on jo Euroopassa muuallakin. Perheenjäsen on lääkäri ammatiltaan ja toimii Euroopassa terveysalan järjestössä (toimialue toki koko maailma) ja eiköhän tietoni ole siltä osin päivitettyä aika hyvin.

Lisätty: 18.03.2009 - 12:55

Enkä edes oleta että on homojen ongelma pelkästään.

Lisätty: 19.03.2009 - 14:53

Tottakait HIV/AIDS-tartunnan saa myös elämäntavan kautta, siitä nyt on todisteita vaikka kuinka. Enkä ole mitkään raukka missään mielessä mutta Aidsiin liittyvää tutkimista en aio harrastaa kun ei ole tarvetta. Asiaan liittyvää valsitusta san jos sitä kaipaan ja ympärilläni asiasta puhutaan lähes päivittäin kun ertää joutuvat mm. ko. ongelmaa kantavien kanssa tekemisiin työnsä puolesta, minä en.
Lääketieteellistä tutkimustietoa saan aiheesta koska vaan jos haluan. Perustiedot asiasta riittävät vallan hyvin. Tosi tyhmä on se joka tänä päivänä harrastaa turvatonta seksiä ja olettaa että kaikki muutkin niin tekevät. Mutta tyhmiähän on aina ollut ja tulee olemaan. Hieman paremmat argumentoinnit kuin sormella osoittelu olisivat kyllä paikallaan.
Ranskassa oli joitain vuosia sitten verensiirrosta levinnyt tartunta mutta uskokaa jos haluatte, mutta ollaan tarkempia sielläkin nyt.
Suomessa jokaisen verenluovuttajan veri testataan ensin ennenkuin sitä annetaan eteenpäin. Ko. tautia on tosi runsaasti Virossa ja Venäjällä. Ja tietysti Thaimaassa. Leviämismahdollisuus vaikka Suomeen on sieltä käsin tosi suuri mahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 13:47

kuka edes voi luulla että olisi pelkästään homojen ongelma? ei tietenkään ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 14:12

No ssadulle vastaukseksi, näköjään meidän joukossamme Gristalli ja Ahmat ovat sellaisia luulijoita (toki myöntävät että muutkin epäsosiaaliset sellaisen voi saada) mutta niin kauan kuin tällaisia asenteita on, tulevaisuus on melkoisen synkän näköinen ( jos uskoo että 'normaali elämäntapa' pelastaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 14:48

Kyllä HIV / AIDS on kaikkia koskettava ongelma, (oikea)tieto pelastaa, eikä normaalit kansalaistiedot tosiaankaan ole väitöskirjatason asioita ( Ahmat rukka, muuta en osaa sanoa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 16:52

ehkä nämä nimimerkit ei nyt ihan oleet tarkoitaaneet , että pelkästän vain homot...mutta jospa he tarkkoittikin , että myös homot, heterot ja kaikki muutkin ihmiset , sitä levittää...vastaus vain tuli niin spontaanisesti...no en tiedä , mutta kaikkihan sen tietää, että sitä tautia levittää yksi jos toinenkin, jos ei ole itse itseään tutkinuttanut, itse kävin testeissä, kun sain sairaalassa täysiverensiirron ja vaikka siellä sannottiin, että tätä vaaraa ei ole, kun nämä ovat tutkittu jo ennen kuin annetaan potilaille, niin minula oli epäilys, joten oli pakko käydä tutkituttamassa, ja kyllä ne siellä sairaalassa olivat oikeassa, mutta se epäilys joka vaivasi minua muutamat vuodet sen jälkeen, niin oli pakko käydä testeissä..joten en itse vois sanoa , mikä on keneltäkin lähtöisin...tässä minunkin tapauksessa ois voinut lähde olla verensiirto, elikä ei homo ,eikä mikään muukaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 17:10

Fantastista: ongelma on globaali

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:51

Jos saisin HIV-tartunnan, saisin sen työni kautta pistotapaturman kautta. Enkä ole homostellut tai nrkkaroinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:09

Ei ole pelkkä homoseksuaalien sairaus. Tietoa on asioista nykypäivänä saatavissa tuutin täydeltä, mutta silti valitettavan useissa vaikeissa tai vakavissa asioissa mutu voittaa faktat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 20:14

Ahmat12, elä miten normaalisti tahansa, niin jos sen verensiirrossa esim. saat, niin eipä siitä elämäntavastasi sinulle apuja ollut.
Sen taudin voi saada nykyisin keneltä vaan, vaikka omalta puolisolta. En nyt tarkoita että kenenkään puoliso olisi sitä ollut hankkimassa jossain, tai suunnittelisi sellaista. Elämä vaan on opettanut, että kaikki on mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 23:25

Ja viattomat vastasyntyneet lapset ovat voineet saada AIDSin jo vanhemmailtaan, voi heitä. Eli tautia kantavia ei tarvitse kaikkia syyllistää. Terveet olkoon varovaisia, koskaan ei kannata olla sinisilmäinen. Eli jos uusi kumppani hankitaan, nykyään olisi hyvä vaatia tuore terveystodistus häneltä ennen kun aletaan peuhaamaan. On se vaan niin yleinen ja leviävä tauti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:50

lukematon!! :D Anteeksi, että nauran vaikka on vakavasta asiasta kyse. :D

Aids on vakava asia.