Minkä ikäiset immeiset saa mennä gynekologille? Ja millaisista asioista sinne voi mennä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 22:23

Voit hoitaa myös terveyskeskuksessa naistentauteihin liittyviä asioita. Erikoislääkäreillä on kalliimmat taksat. Ja jos sinulla on vain kyseltävää niin pääsisit halvemmalla. Sieltä sinut kyllä ohjataan eteenpäin jos tarvetta on.

Kunhan nyt pääsisit ensin lääkärin vastaanoton kynnyksen yli. Siitä ensimmäisestä käynnistä alkaa se naiseuden tie ja itsestään huolehtiminen. Yleensä lääkäri ottaa ensin perustiedot sinusta, kyselee kuukautiskiertoa, mahdollisia keskenmenoja ja sen sellaista. Sitten hän pyytää sinua riisuutumaan alaosasta ja tutkimuspöydällä tekee sisätutkimuksen. Ei se satu, mutta ei ole varmaan meistä naisista kenestäkään kiva maata selällän jalat leveällään. Lääkäri asettuu jalkopäähäsi tutkimaan kirkkaan lampun valossa miltä synnytystiehyesi näyttävät.

Tervetuloa naisten joukkoon!

Kysyjän kommentti

Hei!
Valitsin sinun vastausesi parhaaksi, koska se oli laaja ja sain siitä tärkeää tietoa. Kiitos avustasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 20:36

naisten asioissa, ja kyllä voisit olla vaikka 15v..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 20:40

Ei sinne mitään ikärajaa ole. Tarkastuksissa,pillerireseptien hakemisessa ym. ehkäisyasioissa.Naisten asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 21:10

kaiken ikäiset... esim. pillereitten resepti, jos epäilee että on joku tauti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 21:15

Ikää ei kysytä,yleensä gynegologisista vaivoistahan sinne mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 22:00

Tilaat vaan ajan jos on tarvetta. Aina ensimmäinen kerta jänittää vielä jos on nuori. ei ole ikärajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.03.2009 - 22:09

Kaikki ns. naistentaudit ovat gynekologin alaa. Voit mennä milloin vaan, jos sinulla jotain oireita on. Aika pitää tilata tietenkin. Ja sieltä saa myös ehkäisyneuvontaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 22:37

Kaikenikäiset. Naistentauteihin liittyvissä asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 23:12

Heti kun epäilet ensimmäisten kuukautisten alkaneen. Neuvolassa on lähin gynekologi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 13:09

kyllä sinne voi mennä jo 15 vuotiaana. naisten vaivoissa esim. kuukautiset, hiivasieni, sukupuoli taudit tällaisissa asioissakin. itse en käy edes vuosittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:56

Yleensä sinne menee naiset. Harvemmin miehet käy gynekologilla, vai käykö? :O
Ikärajaa tuskin on, mutta oletan ettei tarvetta ilmene ainakaan ennen tytön ensimmäisiä kuukautisia.