Minkä ikäisenä viet lapsesi päivähoitoon?

Avainsanat: päivähoito lapsi ikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 22:57

Yrittäisin pitää lapset kotona kunnes menevät eskariin! Ryhmäkoot on aivan liian isoja eikä päiväkotitädeillä oo aikaa ottaa kaikkia lapsia tarpeeksi huomioon. Päiväkodissa on hyvä sauma saada esim. keskittymishäiriö kun siellä on kokoajan niin rauhatonta.. Oon ite tällä hetkellä päiväkodissa duunissa ja tuntuu siltä että ne lapset jotka on ollu mahdollisimman pitkään kotihoidossa niin niillä pyyhkii paremmin..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 14:46

minä veisin lapseni hoitoon jos olis vielä sellainen tilanne niin silloin kun kodihoitotuki loppuisi. eli jotain 3 vuotiaana. mutta jos olis pakko viedä vähän aikaisemmin niin sit 2 vuotiaana.

Lisätty: 16.03.2009 - 14:48

mutta lapseni ovat jo isoja. 3 aikuista lasta ja nuorin on 11 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 15:15

Tätä asiaa on kyselty aiemminkin, jos olisi meillä ollut rahaa niin 3 vuotiaana, mutta ei ollut rahaa niin nuorimmainen oli 6 viikkoisesta hoidossa veljensä kanssa joka oli 4 vuotta. Ei ollut mitään tukia eikä vanhempain vapaita , itse ihan oli lapset hoidettava ja työpäivät tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.03.2009 - 17:01

Kolme kuukautisena vein hoitoon, koska äitiysloma loppui silloin. Nyt jos olisi pieni lapsi, niin veisin kolme vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 18:22

Kolme lastani olleet päivähöidossa, n. 1,5v menneet reunimmaiset, keskimmäinen sai olla hiukka yli 3 vuotiaaksi kotona. Oli kyllä sitten hurjan arka ja yksinäinen pitkään hoidossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 19:24

Saattaa olla että vasta viisi vuotiaana esikouluun. Ei ainakaan ennen kolmea vuotta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 22:08

Ensimmäisen lapsen jouduin viemään hoitoon vuoden ikäisenä,toisen jo puolenvuoden iässä,olin äitiys lomma vain kaksi viikkoa,kolmannen ja neljännen sai pitää pidempään kotona hoidossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 22:40

Sen ikäisenä, kuin sattuisin tuolloin olemaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 18:18

Eskari-ikä on ihan hyvä, jos siihen on mahdollisuus. Muuten mielestäni pitäisi voida hoitaa kotona lastaan, kunnes hän täyttää 3vuotta. Eli tulee leikki-ikään ja sosiaalisuus lisääntyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:20

Meillä lapset on menneet 10kk ikäisenä. Ovat aloittaneet perhepäivähoitajalla joka on ollut hyvä ratkaisu kun hoitajaksikin on sattunut todella ihana hoitaja :D