Jos sinulla on lapsia,onko teillä viikkoraha systeemi,tarvitseeko sen eteen tehdä jotain pikku askaretta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 09:34

Kuka lie sanonut ilmaista lounasta ei ole,Lapsesta asti se on aloitettava koulutus työnorjaksi,sorron yöstä ei koskaan pääse pois.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 09:33

Kyllähän niitä lapsia on mutta aikuisia. Silloin kun olivat nuoria,oli viikkoraha ja kyllä aina jotakin pientä joutui tekemää sentakia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 09:40

Meillä oli oman huoneen siivous, tiskikoneen purkaminen, omien pyykkien vieminen omiin kaappeihin. minulle tehtiin paljon jekkua että anna nyt se viikisraha niin siivoan huoneeni lauantaina, 3 viikon jälkeen minä siivosin kaiken irtaimen jätesäkkeihin ja vein kellariin, pidin piinassa ja tenttasin miksiköhän kamat on hävinneet, kun eivät ottaneet todesta sanojani, epäilin monta kertaa olinko liian ankara, mutta itse tekevät samaa lapsilleen, taitaa olla tehokas keino

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 10:03

kyllä oli silloin kun lapset olivat pieniä, niin viikkorahaa sai perjantaisin , jos oli omathuoneet kunnossa, ja roskat pihalla...pieniä kauppareissujakin piti tehdä, mutta ne pakkas maksamaan aina sen verran, kun oli rahaa mukana, ainakin nuorimmainen oletti , että loppuraha on karkeille..ei ole väärin pyytää pieniä askareita lapsilta, nytkin ukki teki diilin tyttärenpojan kanssa , että tulee puuhommiin hänen kanssa, lähinnä lautoja jotka ukki sahaa niin kantaa laudan pätkät sitten kotaan..hän jo hihkui onnestaan, kun saa palkkaa...ja ikää on 10v..aina keväisin hän tulee mielelään autteleen puutarhassa, esim.haravoimaan...ja palkka pussi karttuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 10:15

meillä on yksi lapsi. kun kolme jo aikuisia lapsista.ei meillä ole ollut lasten kanssa viikko rahaa. mutta jos lapsi on tarvinnut rahaa jotain ostamiseen itselleen niin sit ollaan annettu. niin ollaan lasten kanssa hyvin pärjätty. ja samoin myös tämän nuorimman 11 vuotiaan tytön kanssa.

Lähteet:
ei ole ollut viikko rahaa lapsilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 11:52

Jep.
Säästötili on sitten ihan eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 13:14

vaikea vastata,,tuntuu että pitäisi maksaa vieläkin suomessa asuville aikuisille lapsille viikko rahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 13:57

Varsinaista viikkorahaa ei ollut aikoinaan. Sai rahaa säädellysti erilaiin pikkuhankintoihin. Nyt anasaitsee itse omat "viikkorahansa".

Lisätty: 16.03.2009 - 13:58

Mistään askareista ei maksettu rahalla, esim. oman huoneen järjestyksenpito oli itsestään selvyys, eis iitö tullut mieleenkään maksaa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 14:05

ei ole viikkoraha syst, annetaan kun tarvitaan ja lapsilla on omat hommansa automaattisesti. On myös opittava, jotta kaikki työt ei ole palkallisia vaan on myös velvollisuuksia:) yhteiseen pesään pittää puhaltaa niin kauan kun kotona asuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 18:49

Ei o viikkorahaa. Jos lapsi jotain ylöspitoon kuulumatonta haluaa, harkitsen ja usein myönnynkin, kun harvoin haluavat. Mielipiteeni on se, että jokaisen perheenjäsenen kuuluu kykyjensä ja voimavarojensa mukaan kantaa kortensa kekoon yhteisen hyvän eteen. Ilman eri palkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 23:05

Jos minulla olisi lapsia niin joo kyllä ne jotain sais tehdä ansaitakseen viikkorahat. Hyvä juttu on esim. pitää huone siistinä niin sitte saa pari euroo viikossa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 00:52

Kuukausiraha oli aikanaan. Tiukat neuvottelut vuosittain määrästä.