Missä kaikissa sodissa käytettiin huumeita vahingoittuneiden auttamiseksi? Mitä kaikkia huumeita kyseiseen tarkoit. käytettiin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 16:34

varmaan kaikissa sodissa on ollut käytössä jonkinlaisia huumeita. Tunnetuinta lienee toisessa maailmansodassa morfiinin käyttö tuskien liennytykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 16:51

Eikö Vietnamissa annettu ainakin sotilaille. Mahdollisesti myös haavoittuneille. Huumeita en muista, mutta mielikuva on että olisi ollut aika yleistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 16:56

Kaikissa. huumaavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 16:58

Morfiinia on käytetty kipuihin sotilassairaaloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 18:43

Suomalaisille haavoittuneille morfiinia ja viinaa kipujen lievitykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 19:36

Morfiini lienee yleisin kipujen lievitykseen käytetty huume/huumaava aine. Aine on käytössä tänäkin päivänä, myös Suomessa. Eikä ainoastaan sotavammoihin, vaan myös koviin kipuihin vakavasti sairaille henkilöille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 20:16

Epäilen että on käytetty kaikkea mitä on ollut saatavilla. Morfiini yleisin ja tehokas, mutta tekee krapulan herätessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 08:13

Vietnamin sodassa ainakin sotilaille annettiin huumausainetta,jotta he jaksaisivat valvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 20:41

eiköhän tuo morfiini ollut tunnetuin, vähän joka sodassa. kipua lievitetty ja nekin piruparat jotka kuolemaa teki sai suht kivutta lähteä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 23:14

Eikös Suomen sissit saaneet vain suklaata. Saattoi siinä rautaisannoksessa muutakin terästettä olla, mitähän...