Kannattaako kimppa-urputus?

Esimerkiksi adressit ja muut yhteistyössä tehdyt valitukset ja kannanotot?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 14:24

No ei urputus, mutta adresseissa säästää jonkin verran kun ostaa kimppaan. Kimppanarina auttaa myös, mutta ei urputus, koska kunnon urputtaminen pahentaa tilannetta. Kunnon marina narina yhdessä menee läpi.

Lisätty: 16.03.2009 - 00:38

Hyvä esimerkki kansalaisadressista oli nyt eri maiden läpi pitkien eläinkuljetusten (teuraseläimet) vastustaminen, johon suomalaiset olivat saaneet kerättyä pohjoismaista eniten ääniä. Ehdotus meni suoraan eu-komissiolle, joka käsittelee asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 14:43

Niinkuin minä nyt kysymyksen ymmärsin, niin joukkomielenilmauksilla (kimppaurputuksilla) mielestäni kyllä on vaikutusta, varsinkin jos ne pystytään polkaisemaan spontaanisti pystyyn ja osoittavat selkeästi jotain tahtotilaa. Viimeisin esimerkki lienee tämä eläkeikäjupakka, jossa nettiadressiin ilmestyi nimiä siihen tahtiin että päättäjät joutuivat miettimään kuka heitä seuraavissa vaaleissa äänestää.

Sellaisilla yleismaailmallista hyvää ajavilla, jonku pienen eturyhmän masinoimilla adresseilla ei varmaankaan ainakaan lyhyellä tähtäimellä ole muuta merkitystä kuin mahdollisesti se, että asia pääsee muutaman kerran näkyviin julkisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 14:54

kyllähän se nin on että isolla porukkalla metelikin on kovempaa, joten ääni kuuluu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 15:06

kannattaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 15:10

kannattaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 15:58

Enemmän parvi hyttysiä pistää kuin yksinäinen inisijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 16:46

ainahan sillä vaikutusta on, vaikka ei ihan niin isoa kuin urputtajat itse odottavat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 16:58

TOKI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 19:43

Joukossa on voimaa , sanoo jo vanha iskulausekin. Joukolla tehdyllä, hyvin suunnitellulla "urputuksella" on aina vaikutusta. Johtaako se haluttuun lopputulokseen, se onkin taas toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 20:40

Keski-Euroopassa ei ainoastaan urputeta vaan marssitaan ja näytetään mieltä näyttävästi. Suomalaiset yleensä pidättyväisinä puristavat nyrkkiä taskussa ja hyvä jos nimensä raapustavat addressiin.

Tarttis tehdä jotain. Kyllähän meitä edustavien on kuunneltava meitä. Osallistutaan vaikka urputtamalla yhteiskunnan asioihin. Mutta ei vaivuta alistuneeseen hiljaisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 08:50

Ei. Muut vaikutuskeinot ovta parempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 20:34

Mie en kyl sitä keski ja etelä-eurooppalaista auton polto marssi "urputusta" kaipaa.
Mutta kyllä täälläkin voitaisi ehkä hieman enemmän urputtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 17:35

Suomen meininki tuskin tehoaa päättäjiin.
En toki kaipaa Punaista Armeijakuntaa tänne mutta välimuotojakin on.