Luin hesarista villikani jahdista.Onko tietoa mistä nämä kanit ovat tulleet suomen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 08:35

Ihmiset ovat omia kesy kanejaan luontoon päästäneet kun ovat kyllästyneet niitä hoitamaan, tai ovat karanneet.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 08:53

Nykyinen kanta kehittyi Arabian rannan ympäristössä (Vanhankaupungin lahti) heitteille jätetyistä ja karanneista lemmikeistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 09:05

epäilen heitteille jätetyistä lemmikeistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 09:39

Heitteile jääneet kotikanit ovat villiintyneet ja lisääntyneet muuttuen villikaneiksi.Kani lisääntyy tosi nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:10

Tämä on kyllä ihan helsinkiläisten itse perustama kanta ja samoin ne hanhetkin, ensimmäiset hanhet karkasivat korkeasaaresta ja nyt niitä on niin paljon ettei lapset uskalla aina mennä edes uimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:35

Eiköhän nämä ongelmat ole helsinkiläisten itsensä aiheuttamia. Olen kuullut kerrottavan ja lehdistä lukenut, että aivan samanlaiset ongelmat ovat kasvussa myös esim. Turussa. Kerrotaan, että kanipopulaatio on jo rantautunut Ruissalon luonnonsuojelualueelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:48

Jotkut vähä-älyiset ovat ne luontoon laskeneet. Kani ei valitettavasti kuulu Suomen luontoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 17:17

Taitavat olla ihan suomalaisia kaneja. Joltain karannut, tai tahallaan päästetty irti, ja sikiämisen tuotos on nyt näkyvillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 13:46

Suomessa on kaneja ollut aina. Villikanit Helsingissä ovat lisääntyneet siki kun vastuuttomat lemmikkien pitäjät ovat kyllästyneet niihin ja ppäästäneet ne vapaakis luontoon. Ei villikani ole mikään erityinen kanilaji. Ovat varsinaien riesa suuren lisääntymiskykynsä vuoksi eli yksi kani tuottaa vuodessa 20 pentua.
Kanit lähtevät vaeltamaan muualle Suomeen ja lehdessä oli joku arvio koska niitä on Keski-Suomeen saakka. Eli kohta saatte "nauttia" riesasta muuallakin. Toki muut eläimet syövät niitä ruoakseen, Helsingissä on jossain laitamilla nähty myös ilveksiä jotka ovat tulleet kanijahtiin.
Tervmenoa ainakin täältä!