Kerro jotain aikuisten interrailista?

Avainsanat: hinta rajoitukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 09:40

Aikuisiksi luetaan 26+,
niin kauan kuin jalka nousee junaan, jos ei niin apuvälineillä .
Siitä vaan seikkailemaan.
www.vr.fi/heo/lansi/interail.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 09:07

minun tiedon mukaan on ikärajoitus,mutta alle 30 v ,onko aikuinen,,EI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 09:40

Matkatoimisto ilmoittaa,että iän on oltava alle 25-vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:14

Kannattaa lukea ja selvittää asia tuolta valtion rautateiden kautta. Nykyään on niin monta vyöhykettä ja hintaa että ei niistä meinaa ottaa se kuuluisa Erkkikään selvää. Myös reilailun pituus vaikuttaa asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 17:15

fi.wikipedia.org/wiki/Interrail

Ehkä tästä linkistä on apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 21:20

Interrail-järjestelmä hinnoitteluineen ja vaihtoehtoineen on kehittynyt yhtä monimutkaiseksi kuin EU lainsäädäntö ja direktiivit. Ensin kannattaa selvittä millaista matkailua meinaa harrastaa, missä käydä jne. ja vatsa sen jälkeen etsiskellä itselleen sopivin vaihtoehto lippuvalikoimasta.

Luin jostain matkailuartikkelin (matkakertomuksen) jossa osoitettiin että käyttämällä rautatieden erikoistarjouksia samaan tapaan kuin ollaan totuttu etsiskelemään niitä halpoja lentotarjouksia, pääsee kulkemaan Eurooppaa ristiin rastiin halvemmalla kuin näillä IR-lipuilla. Vaivaa tarjousten etsimisessä tietysti jonkun verran on.

Joka tapauksessa:
Ikärajoituksia Interrail-lipun hankkimisessa ei ole, mutta alle 26-vuotiaille se on halvempi.

Mikähän se Turkulainen matkatoimisto on, joka tässäkin asiassa puhuu puuta heinää? (vrt. Gristallin vastaus)