Pitäisi ensin saada oman maan avuttomat avun piiriin, niin sen jälkeen ylimääräiset rahat ulkomaille, jos jotain jaettavaa jää.

Kysyjän kommentti

tästä ajatuksesta kuuluisi avustusten lähteä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 06:34

Kyllä sitä pitäisi, jos täällä menee huonosti niin kehitysmaalla menee vielä huonommin.Mielestäni se apu pitäisi tarkentaa että ne ihmiset oppisivat itse auttamaan itseään , eikä vaan savimajassa istua ja odottaa sitä apua.Myös tätä avun antamisen organisaatioon menevää rahaa pitäisi karsia , jotta sitä rahaa menisi sinne kohteeseen enemmän , nyt niin moni vetää siitä välistä sitä rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 08:55

Opetusta lisää savimajoissa istujille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 09:45

Ei tällä hetkellä.Niin kauan kuin omassa kotimaassa on leipäjonoja ja työttömyyttä,kaikki tuki tulee kohdentaa omaan väestöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:45

Kehitysavun määrää tulisi tarkentaa. Apua pitäisi enemmän kohdentaa apua tarvitseviin maihin, sen sijaan että Suomeen tulevien maahanmuutajien määrää kasvatetaan. Tämä myös siksi, että suomalaiset eivät vielä ole valmiita monikulttuuriseen yhteiskuntaan. Tämähän ilmenee tänä päivänä esim. rasismina ja muina sen mukanaan tuomina lieveilmiöinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 11:00

Kehitysapua on juuri nyt riittävästi, resursseja avun lisäämiseen ei tällä hetkellä ole. Työhön pitäisi saada enemmän vapaa-ehtoisuutta kaikilta sektoreilta. Näin saadaan vedettyä löysä raha pois ja kohdennettua se apua tarvitseville. Uusia työ- ja ajattelutapoja on vaikea opettaa, mutta näin saavutetaan pidempiaikainen hyöty kohdemaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 11:15

Ehdottomasti, meillä on varaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 12:56

Ei viedä traktoreita romuttumaan vaan viedään myös tietoa ja koulutusta miten traktoria käytetään ja korjataan sekä hankitaan varaosia.

Avun tarve alkaa olla mitä ilmeisin kaikkialla. Kotimaassakin. Meidän seurakunnan soppakirkossa kävi ennen noin 50 ruokailijaa. Nykyisin luku on noin 75.

Minä lisäisin kehitysapua ja perustaisin jonkinlaisen mietintämyssykomitean kotimaisten ruokajonojen purkamiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 13:09

kyllä mun mielestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 08:46

Ei. Mehän autetaan kehitysmaiden ihmisiä täällä kotimaassa ihan ylimitoitetusti. Tänne virtaa "pakolaisia" joiden määrä esim. pääkaupungissa valtava. Sen jouduin toteamaan perjantaina kun kävimme kaupungiosassa jossa heidän osuutensa ylitti kantaväestön määrän silmämääräisesti havaittuna. Heräsi kiukku siitä ketä joudumme työllämme avittamaan...
Asiantunija-apua voi viedä mutta suoraa raha-apua ilman kontrollia ei ikinä.