Harrastaako kukaan pilkillä käymistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 17:02

Kävin parikymmentä vuotta pilkillä joka talvi useaan otteeseen, mutta kun pilkkikaveri poistui autuaimmille kalastusmaille, niin yksin en uskalla lähteä, joten sekin harrastus on jäänyt menneisyyteen. Oli erittäin mukava harrastus, ja sieltä sai kalojen lisäksi upean rusketuksen jo aikaisin keväällä.

Kysyjän kommentti

Muistot vain jäljellä kivasta harrastuksesta.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 00:27

Kyllä harrastan,enemmän kuitenkin keväällä kun jäät ovat lähteneet .Pilkin silakoita veneen laidalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 00:53

No mä oon mökillä, ni kyllä mä tänään pilkkisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 00:57

Koetan saada aikaa käydä muutaman kerran kevättalven aikana. Hauskaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 01:28

En ole koskaan pilkkinyt, enkä pakottamatta teekään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 03:05

lähinnä pohja ongintaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 09:00

En harrasta pilkkimistä,kesällä kyllä ongin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:05

Näin etelässä jäät eivät oikein kestä kuin harvoina talvina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:11

en ole koskaan pilkkinyt, mutta jos sellainen mahdollisuus tulis ja ois oikeat onkijat mukana, niin kyllä kokeilemaan mmenisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:12

Kyllä vain, jos kantavan jään löydän. Mutta olen aika arka menemään jäälle jos vähänkin arveluttaa.
Pilkillä tai ongella, en laita itse matoa tai toukkaa koukkuun, aina täytyy olla joko apulainen tai sitten käytän korvikkeita (= kumimatoja, tai syöttitahnaa )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:17

Kyllä vaikka olen siinä erittäin surkea, ei voi aina valita väärää paikkaa.
Viimeksi Kuusamossa sain tosin iskukoukulla jään alta matikan, mutta rehellisellä pilkkiongella vain yhden ahvenen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 13:11

nope.. ku ulkona on niin kylmä ja eikä ne kalat tykkää musta :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 14:56

en tykkää kökkiä kylmässä. Jos ei helpommalla ruokaa saa, sit on kiristettävä vyötä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 08:36

En nykyään, joskus lapsuudessa kyllä kun asuin pohjoisempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 11:51

tuli kyllä joo käytyä pilkillä parviikonloppua sitten. väsyttävää kun ei kalaa tullut. siellä jäällä alko tulemaan kylmä. kai täytys vielä lähteä perheen kanssa ennen kuin jäät alkaa sulamaan. 11 vuotias tyttömme innostu porailemaan avantoja. ja saikin avannon reiän jäähän tehtyä. on kova yrittämään kaiken laista.