Raamattu sanoo: "Jumala loi taivaan ja maan"

Ikuisuuskysymys, kuka sitten loi Jumalan.
(tämä ei ole Jumalan sanan turhaan lausumista, vaikka Raamattu kieltää sen)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 20:27

Niinpä sanoo, ja joka siihen uskoo pääsee taivaaseen ja saa iänkaikkisen elämän. Ei kai me täällä aivan sattumanvaraisesti poukkoilla?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 20:28

en edes usko että jumala loi taivaan ja maan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 20:36

Jokainen saa tulla uskollaan autuaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 21:00

Jos on uskomaan ruvennut, parasta vaan uskoa, eikä yrittää selitellä kaikkea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 21:14

Niinhän siellä lukee juu. Jumala voipi olla ihmisten luomakin. Kun niitäkin on nykyään joka lähtöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.03.2009 - 21:51

Vähän sama juttu kuin sekin ikuisuuskysymys, kumpi oli ennen, muna vai kana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 21:58

Raamattu kertoo meille, että Isä Jumala on aina ollut, on nyt ja tulee aina olemaan, joten mielestäin, jos on aina ollut, niin ei kai sitä Luojan luojaa ole näin ollen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 22:27

Kova oli homma, pojalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 22:43

Raamatussa nyt sanotaan yhtä sun toista. Osassa tarinoista lienee jotain perääkin, vaikka suurin osa on palturia.

Eikö helppo vastaus esittämääsi kysymykseen kuitenkin ole, että jumala on aina ollut olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 00:48

Eipä kai Jumalaa voi luoda, vaikka 'jumalia' (joita palvotaan, olivat ne todella sen arvoisia tai eivät, esim. raha, minuus, erinäiset henget jne.) kylläkin, ja löytää vaikka joka lähtöön weefiä lainaten.

Koska käsityskykyni mukaan Jumalan täytyy olla se, joka on kaiken lähtökohta, luoja ja lähde - kaikkein perimmäisin olemassa oleva, ei häntä ole kukaan tai mikään voinut luoda. Toisin sanoen, jos Jumalan olisi joku luonut, Hän ei enää olisi Jumala.

:-r

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 01:12

Jumala on suomeksi: Minä Olen.
Eli tämä henkivoima on läsnä ja olemassa aina, ennen ja jälkeen kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 10:52

niin se nyt on, kuin täällä todettukin, että aina ollut ja aina oleva..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 14:52

Kaikki ne joita jaumaliksi sanotaan eivät sitä ole. Ovat epäjumalia jotka eivät ole jumalia lainkaan. Kaikenmaailman patsaita palvotaan jumalina.

Lisätty: 16.03.2009 - 14:52

...corr jumaliksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 20:10

> Jumala on suomeksi: Minä Olen.

Ja kuka minä olen? Olenko minä Jumala?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 20:50

näin sitä sanotaan ja ne ketkä haluaa uskoa tehköön niin. ja annettakoon tälle henkilölle vapaus uskoa näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 03:26

Kukaan ei oo voinu keksiä Jumalaa koska ennen sitä ei ollu ketään joten tästä voimme päätellä myös sen että Jumala ei ole voinut luoda taivasta eikä maata koska häntä ei ole ollut olemassa. Eikö niin? En oikeastaan ymmärrä miten miljoonat ihmiset ovat ohittaneet tämän pienen ristiriidan uskossaan......