Käsityksesi mormoneista / mormoniuskosta?

Sukukirjakysymyksen innoittamana...

Lisätty: 14.03.2009 - 17:15

Paino omistusliitteessä -SI; en siis välttämättä kaipaa mormonismin teoriaa hakukoneilta. Heidän sukututkimuksestaan toki voi etsiä sieltäkin...
(Menikö vaikeaksi?)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 18:45

No ei mennyt turhan vaikeaksi. Kokemukseni ja käsitykseni perustuu niihin muutamiin ovella tapaamisiin joita vuosien varrella on ollut. Ollaan todettu että jos heillä on lähetystehtävä niin minulla on käännytystehtävä, nimittäin käännyttää heidät pois oveltani.

Oma kokemus, kohteliata, siistejä ja hyväkäytöksisiä nuoria miehiä joiden koulutukseen / kasvatukseen kuuluu tällainen kenttätyöjakso jossain maailman äärissä, esimerkiksi Suomessa. Uskovat heti jos sanoo ei kiitos.

Sukututkimusta jonkinverran harrastaneena olen muutaman kerran ilahtunut ja saanut apuja mormonien keräämistä henkilötiedoista (heidän motiivinsa?) ja samalla todennut niiden pitävä sisällään aika paljon virheellistä, väärin tulkittua tietoa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 17:38

Jaasoo, ei oikeastaan mitään henk koht käsitystä. Muutaman kerran nähnyt mormonipoijjat mustissaan ja silinterihatuissaan kävelevän. Mutta tietohan niistä on se, että niillä on aikalailla "oma oppinsa" ,omat pyhät kirjat tärkeämpi kuin Raamattu ja sallivat moniavioisuuden. En tiedä miten on suomessa kun laki kiletää.. onko sitten salaa.Käsitykseni on, että aika tiukkapipoista uskoa se on ja vanhoillista. Ihmisjohteinen vallankäyttö.Ei niitä taida olla Suomessa kovin montaa.Tässäpä oppimisen paikka:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 17:45

Uskokoon jokainen mihin vaan.Mieluummin itseensä. Ei ole käsitystä, eikä tarvitse tulla tyrkyttämäänkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 18:49

En ole koskaan kohdannut henk.koht., vaikka kaupungissamme kyllä kokoontumispaikka heille. Onko heillä se moniavioisuus? Oikaskaa, jos olen aivan porvoossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 19:16

Ei mormoonitkaan saa enää olla moniavioisia.Meillä on heidän kirkkonsa ja ei ole kauan,kun ovikelloamme soitti kaksi mormoni nuorukaista,siistejä hyväkäytöksisiä komeita nuoriamiehiä.En pyytänyt heitä sisälle,kiltäinnyn kohteliaasti juttutuokiosta jossa olisi käsitelty mormoni uskoa.Toinen puhui huonosti suomea.Heidän uskontonsa ei ole miuta varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.03.2009 - 22:03

Ovellani olen pari kertaa nähnyt. Ei mitään käsitystä heistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 01:41

OK.OK:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 13:47

ihan jokaisen oma asia, mihin uskoo ja miten uskoo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 14:39

Aikanaan työyhteisössä oli mormoni. Perheessä oli 11 lasta, vanhemmat molemmat akateemisesti koulutettuja, vaimolla 2 tohtorintutkintoa....
Muuta yheyttä/tietoa ei ole heistä. Mormonikirkko taisi palaa jossain taannoin, mikä paikkakunta, en muista. Eivät ole häirinneet millään tapaa elämääni. Sitä ei voi sanoa taas kaikista lahkoista...