Mitä on vanhusten perhehoito?

Lisätty: 15.03.2009 - 07:49

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...origin=rss

Avainsanat: palkkio kunta koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 15:27

Nykyään on vanhuksille myös perhehoitokoteja, joissa he saavat asua kodinomaisesti hoitajan avustuksella. Näitä löytyy yksityiseltä sektorilta. Meidän ukki asui sellaisessa. Kotona emme joutaneet katsomaan dementoituneen perään, tämä oli hyvä vaihtoehto.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 14:39

vanhukset jäävät kotiin lasten vaivoiksi

Lisätty: 14.03.2009 - 14:41

ennenvanhaa,vanhukset käveli talvella metsään josta kerättiin kuolleet keväällä

Lisätty: 14.03.2009 - 14:56

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...08336.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.03.2009 - 14:54

Ymmärtääkseni perhe hoitaa vanhuksensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 17:47

Minusta termin tulisi olla -perheen vanhuksen / vanhusten hoito. Joudumme katsomaan dementoituneenkin perään; kukin vuorollamme...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 19:45

Juu kyllä ne on niitä perhehoitokoteja,mitä on nyt meillekkin tullut,kun kunta/kaupunki ei pysty tarjoamaan riittävästi hoitopaikkoja vanhuksille on sitten dementia tai muuten vain hoidon tarpeessa,palkkioista en tiedä mitään,mut voi olla et menee koko eläke yleensä sinne raha kelpaa,maksetaanhan kotisairaanhoidollekin,jokaikisestä palvelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 23:27

Telkkarista tuli vasta joku ohjelma näistä perhehoitokodeista. Tosi hyvä vaihtoehto,mutta mikäverran sellainen maksaa? Ei varmaan kaikilla tällaiseen varaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 09:04

Jonkin verran on perustettu vanhuksille perheenomaisia pieniä hoitopaikkoja, sitäkö aloittaja tarkoittaa? Vastaavaihan on nuorille myös.

Lisätty: 16.03.2009 - 09:05

Erinomainen vaihtoehto suurille laitoksille. Ovat yksityisiä, ei kunnan ylläpitämiä.