Nyt on Perjantai ja 13 pv? Onnen vai epäonnen päivä? Kuka tietää mistä tämä ajattelu suomessa on lähtöisin, epäonnen siis?

Itse en usko taikauskoon lainkaan ja mielenkintoista on se, että heti kun mennään Intiaan, niin se onkin onnen päivä heidän mielestään. Ja samoin muissa Itämaissa:

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 10:04

En ole taikauskoinen.

Kysyjän kommentti

en minäkäm <:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.03.2009 - 10:07

fi.wikipedia.org/wiki/Perjantai_13.

Tässä linkissä vähän selvitystä asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:08

Perjantai 13. päivä on yleisen taikauskoisen käsityksen mukaan epäonnen päivä. Erään tarinan mukaan päivä on saanut merkityksensä kun Ranskan kuningas Filip IV Kaunis vangitutti Temppeliherrain ritarikunnan jäsenet. Kuningas oli lähettänyt kaikkiin kaupunkeihin, joissa temppeliherroja oleskeli, kirjeen, joka oli luvallista avata vasta 13. lokakuuta 1307. Kirjeessä kuningas syytti temppeliherroja saatananpalvonnasta. Temppeliherrat vangittiin ja poltettiin roviolla.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:12

minä ainakin luulen et on lähtenyt aikoinaan sellainen usko et jos on jollekkin sattunut käymään jotain huonoa onnea silloin kun on ollut 13 ja perjantai. yleensä luulisin et on taikauskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:38

Koetetaan selvitä tästäkin päivästä rohkeasti ja reippaalla mielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:46

Onnen päivä mullakin,kävin auton pakokaasu testissä,äsken tulos oli loistavat pakokaasu arvot,muutenkin kiva päivä aamulla herätä levänneenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:08

olen kyllä taikauskoinen , kuten moni muukin tutkimuksen mukaan on , kylläkin naiset etupäässä, en lähde tänään minnekkään, en tee mitän , joten ei voi tapahtuakkaan mitään ja isännällekkin sanoin , että lottoaa vasta huomenna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:29

Samanlainen päivä kuin muutkin, en ole taikauskoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:36

En ainakaan vielä ole kohdannut epäonnea, vaikka herätyskello ei soinutkaan ja heräsin myöhässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:43

en usko tohon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 12:37

Sikäli harvinaista että kuukausi sitten oli myös...
Päivä päivän joukossa - huomaan sen vasta nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:09

Onnen päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:21

Raamatun mukaan 13 liittyy jotenkin Jeesuksen viimeiseen ateriaan opetuslasten kanssa ja ristiinnaulittiin perjantaina kuten tapana oli. Minulle se on yksi päivä muiden joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:26

sanonta juontaa taikauskosta,tänään rannalla ollessa paistoi aurinko ja satoi hiljakseen vettä,sanoisin oli hyvä aurinkon otto ilma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 14:18

En oo taikauskoinen,enkä oikee usko tollasiin. Mulla sitä epäonnea on kyllä muinakin päivinä :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 15:39

Höhlää, että joku joskus muinoin on ees keksiny moisen jutskan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 20:50

Ylitarkan vastaus on hyvä. Perjantai ja 13. päivä -tarina pohjatuu juuri hänen kertomaansa tapahtumaan.