Mihin tarvitset soijaa ja missä kaikessa sitä on?Miulla on mauste soijaa ja sitäkin käytän harvoin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 09:17

Kasvisruokavaliossa soijapohjaisilla tuotteilla korvataan usein erilaiset lihatuotteet ja taataan proteiinin saanti. Soijassa ei ole kolesterolia eikä lihan sisältämiä puriiniaineita, vaan päinvastoin kolesterolia alentavaa ja hermostolle tärkeää lesitiiniä. Soijapavun kalsiumpitoisuus on 26-kertainen lihaan verrattuna.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.03.2009 - 09:19

Tällä hetkellä ei ole soijakastiketta, mutta käytän sitä useisiin ruokiin maustamisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:27

soija jauhoja suuruksiin , kastiketta maustamanaan ruokaa...nyt kylläkään näin aikaisin aamust maha täynnä aamiaista en muista, mutta oisinkos soija rouhetta käyttänyt jauhelihanjatkeena jos myös, se pitää tarkistaa ..josain sitä on minulla ollut vai puurossa, ei tul mielee.. kauheeta kun muistaa koko paketin kuvan silmillään, mutta ei muista mihin käytin..klementia ei naurun paikka...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:48

kokeilin jottain soija lisäkettä, ei sopinut mahalle, jotta nyt sitten elän soijatta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:58

Olen käyttänyt soijamaitoa joskus. Soijakastiketta käytän wokkiruokiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:59

Soijajauhoja olen joskus ostanut, ovat aika makeita ja taisivat jäädä käyttämättä.
Soijakastike tai mitä nyt lienee nimeltään, sitä en käytä. Useimmat sisältävä vehnää joten en voi niitä käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:54

Maidon tilalla käytämme soija maitoa,on sitä tullut syötyä soija papujakin,ja kaiken laista soija tuotetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:32

Soijakastiketta käytän ruskeaan kastikkeeseen väriksi, en halua krääsätä niitä jauhoja niin paljon eli oikaisen vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:42

Soijakastiketta käytän joskus riisiruokiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 12:40

Etupäässä riisin päälle joko vasta lautasella tai jo keittovaiheessa.
Nyt näyttää olevan jääkaapissa Kikkoman soijakastiketta vielä liraus pohjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:11

Jauhelihan mausteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 15:36

Käytän soijaa mausteena, riisi- liha ja kasviruoissa, sekä antamaan väriä ruskealle kastikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 23:41

Soija kastiketta käytän katikeissa,ja riisiruokien mausteena. Soija rouhetta laitan jonkinverran lihan asemasta,kun pitäisi alentaa kolestrolia. lihamakarooni-laatikkokin tulee ihan hyvää kun laittaa osan soijarouhetta,niin tarvii vähemmän jauhelihaa.