Mikä oli Marsalkka Mannerheimin lempiruoka ja mitä siihen aina kuului?

Avainsanat: mannerheimin lempiruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 08:35

Vorschmack mainitaan usein C. G. E. Mannerheimin lempiruoaksi (kyytipoikana snapsi)

(Vorschmack on itäeurooppalainen alun perin juutalainen liharuoka. Se valmistetaan jauhetusta lihasta ja anjoviksesta tai sillistä, sipulista ja vedestä. Suuritöisemmissä ohjeissa liha ruskistetaan ensin ja jauhetaan sitten, helpommissa ohjeissa käytetään jauhelihaa. Liha voi olla lampaan- tai naudanlihaa, ja joissakin ohjeissa mukaan jauhetaan myös sikaa. Vorschmackia haudutetaan uunissa useita tunteja, ja se tarjotaan uuniperunoiden tai perunamuusin kanssa. Lisukkeisiin kuuluvat myös smetana, etikkasäilykkeet ja snapsi.)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 08:27

Worscmark.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:43

Vorschmack se oli ja siihen kuului se spnapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:46

Marskin ryyppy ja vorschmack . ( Sekä myös moskovalainen kalaseljanka olivat Mannerheimin lempiruokia.)

On myös olemassa Marskin kurkut ja Marskin juoma:
www.turunsanomat.fi/ajassa/?...0:0:0:0:0:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2009 - 09:12

Marskin ryyppy siihen kuului aina, mutta tuota ruokaa en nimeltä muistanut. Hyvä kun edellä vastanneet ovat muistaneet. Ei tarvitse minun kopsata tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:13

sitten näittä herkkuja hän söi marskinvaunussa heh kevennys...olen muuten käynyt siellä vaunussa ja itsekin syönyt...ja snapsi toki....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:47

snaps snaps.. hyvä tietää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:21

Olen kuullut Marskista ja hänen ruokailutottumuksistaan "pikku-Ainolta", joka on tarjoillut Mannerheimille. Valitettavasti en ole ottanut nauhalle niitä kertomuksia ja Aino kuoli parisen vuotta sitten.

Aino sai "pikku-Aino" lempinimen pienen kokonsa vuoksi Marskilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:44

Muistelen Marskin tykänneen myös häränsilmistä. Siis kanamunaa, jossa keltuainen ei ole hyytynyt.