No martat, ketkä teki viime kesänä ja syksynä hilloja, marmeladeja, soseita..miten onnistuit ja mikä maistunut parhaalle? Mie tein mausteista mansikkahilloa ja se on sit hyvää vaniljajäätelön kanssa, tuoksuu kylläkin "joululle".

Avainsanat: omena marja hillo uusi resepti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 09:21

mansikka hilloan tarpeen mukaan tuoreista mansikoista, omenahilloakin on vaika kuinka, mutta ei ole syöjiä, itse en omenaa voi syödä, eikä näyttä isäntäkään syövän...mustaherukka hilloa ja mehua keittelin, sienet säilöin perinteisesti, sekä kuivasin, ja pakastin..mustikat vei halla ja puolukoitakaan ei pahemmin ollut joten näitä ostanut kaupanpakastinarkusta..nin ja mansikoita pakastin ja vattuja...ne laitan kuin muutkin marjat sitten taas keväällä mehumaijaan, jotta tulee ihanat tuoksut ja juomat , niin ja saa uuden sadon talteen..niin jos niuta marjoja on enään jäljellä, kaikki ihan perinteisesti tehty, ei uskallakokeilla mitän radikaalia, kun ukko kulta voi pettyä...

Kysyjän kommentti

Kiitokset kaikille vastauksista. Marjastellaan tulevana kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 08:08

Mä tein raparperihilloketta ja se oli jäätelön kanssa erittäin hyvää. Mansikkahilloakin tuli tehtyä ja omenahilloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:17

Karpaloista tein hyytelöä, samoin puolukoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:38

En kyllä ole mikään martta, pikemminkin maria. Marjat ja suurimman osan sienistä laitan sellaisenaan pakkaseen.
Teen kyllä joka syksy etikkapunajuuria oman luomukasvimaan punajuurista ja laitan pienimmät, "pompannapin" näköiset ja kokoiset karvalaukut purkkeihin sokerietikkaliemeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:49

Omena hilloa tein aika paljon pakkaseen,käytän sitä kääretorttuun, tavalliseen piirakkaan ja leivänpäälle, lettujen kanssa,kaurapuuroon en sitä ole laittanut.Onnistuin siinä tosi hyvin,keittovaiheessa en saanut edes palovammoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2009 - 09:16

Säilöin vain sieniä viime syksynä. Hilloja en käytä, niin ei ole tarve tehdäkään. Jos joskus harvoin tarvitsen hilloa, tai marmeladia johonkin, ostan pienen purkin tarkoitusta varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:46

en juurikaan taa enää hilloo, pistän pakkaseen vähän muusattuna ja sokuria päälle. Viinimarjat keitän mehuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:46

En ehtinyt sadonkorjuuseen, tulin niin myöhään kotimaahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:16

Kaupan valmiit hillot ovat yhtä hyviä ja tulevat vielä halvemmaksikin kuin omatekemät.