Onko tyrnin marja sinulle tuttu,kuinka käytät sitä?Itselleni se on outo,olen maistanut mehua kerran.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 08:51

Mulla joku taimi ,tuli muutama marja,kaupasta ostellut mehua,tosi hyvää.mehutiiviste,sitä lasiin ja vettä päälle ,hyvää kun mikä.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 07:10

mä oon joskus maistanut niitä marjoja kun kaveri anto.. mut en muuten. Niissä on jotain vitamiinia tosi paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 07:17

Meillä on tyrnimehua jääkaapissa aina talviaikaan, pahaa se on mutta otan sitä vähän joka päivä siinä on paljon c vitamiinia, pakkasessa meillä on vähän myös tynin marjoja, laitan niitä välillä jogurtin joukkoon, ja ostin sellaisesta luomu myymälästä kuivattua rouhittua tyrnin marjaa en ole sitä vielä avannut mutta ajattelin että jogurtin joukkoon sitä laittaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 07:23

On tuttu, kaksi pensasta omallakin pihalla, mutta pieniä vielä. Tyrnissä on huimasti C-vitamiinia, E-vitamiinia ja esim. B-12 vitamiinia, tärkeitä öljyjä, antioksidantteja ja loput voit lukea alla olevasta linkistä. Pahanmakuistahan se tyrnimehu tai hillo on, mutta sen kestää, kun ei ajattele. Jauheena minäkin mieluiten käytän, puurossa ja jogurtissa.

Tässä tää linkki: www.vinkkilanluomutuote.fi/tyrni.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 07:27

Kankaanpäässä asuessamme kävimme Mäntyluodossa poimimassa tyrnimarjoja. Piikkistä ja hidasta hommaa käsityönä. Sose, mehu tai sellaisenaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:26

Kyllä on tuttu. Pohjanamaan rannikolla sitä kasvoi luonnossa jo lapsuudessani. maku on mielestäni ihan hyvä.

Lisätty: 13.03.2009 - 08:27

Nykyisten pihapensaiden matjat eivät ole samanmakuisia kuin luonnossa kasvaneiden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:26

Tyrnimarjoja löytyy sellaisenaan pakastimestamme. Aamumyslin joukkoon heitetään seitsemän marjaa, näin on poppa-akka asian hyväksi laskenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:42

mekin toimme pyhäjoelta paritainta muuta vuosi sitten, kun kuvittelin että täällä kallionpäällä se oikein alkaa rehottamaan, mutta toisin kävi..jätin nimitäs sen hoidon taimi vaiheessa isännälle, joka ei sitä muistanut kastella, kun ne olivat tuolla korkeammalla kalliolla, niin en muistanut minäkään, kun sitten kerran menin katsomaan jumalatonta satoa, niin olikin 2 kuivunutta pöheikköö tosi pientä sellaista vastas...mutta siellä pyhäjoella käydessämme saamme aina tyrnimehuja, soseita, ja soppia, se on kanssa vähän sen maun kanssa, että 20 kertaa kun sitä syö niin makuun tottuu makuaistit...en ole vielä syönyt niin montaa kertaa, ainiin sain myös kerran maistaa sielä käydessäni talon isännän tekemää tyrniviiniäkin, hän kova kaiken maailman kotivinejä tekemään ja tarjoilemaan, oli kyllä kamalin kokoemus ja kauheinta kun en tiennyt mihin sen viinin oisin viskannut, kun isäntä silmä kovana katsoi ylpeyttä tuntien minun reatiotani..lopuksi unohdin sen viinilasi kirjahyllyn ylimälle hyllylle, kun olin niin mukamas syventynyt kirjatarjontaan mitä sieltä hyllystä löytyi, no kaikki hänen viinit ovat kaameita ja nykyisin vetoankin , että en voi lainkaan juoda viinejä. kun on toi sappi vaiva..et kaikkea siitä tyrnistä voi tehdä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:45

tuttu on. Pahhaa mutta hyvvää:) terveellistä! raakaa mehua sekoitan veteen ja vähän hunajaminiiä, että saattaa hörpätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2009 - 09:46

En ole maistanut koskaan, ja edellisten vastausten perusteella ei tarvitsekaan maistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:18

kyllä olen maistanut sain yhdeltä kaverilta marjan maistaa hän sanoi et siinä on koko päivän vitamiini annos. mut en tiiä onko yhdessä marjassa niin paljon vita miinia et koko päivän annos.olen myös juonut tyrni likööriä maistuu aivan tyrnille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:27

Hankala marja poimia. Mutta ei tarvitse montaa marjaa ottaa aamusella. Tyrni on niin pahanmakuinen, että väkisellä uskon sen olevan terveellistä. Pakastan niitä pieniin minigrip-pusseihin ja jäiset marjat on helppo lisätä aamupuuroon tai muuhun aamupalaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:45

Nam, mnam. Hillona ja mehuna hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:18

Tuttu on ja kasvaa runsaasti kesäpaikain kallioisilla rinteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:25

Tuttu on. Todella hapan tuoremehu. Soseena miedompi. Hyvä ja maistuva vitamiinipommi. Yleensä kaikkien happamien ruokien ja juomien jälkeen on syytä pessä hampaat ettei happo jää nakertamaan hampaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 22:01

Mehuna löytyy jääkaapista aika säänöllisesti. Juodaan vähän niinkuin lääkkeen korvikkeena kun ei ole (toistaiseksi) mitään säänöllistä lääkitystä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 23:52

Omalla pihalla 3 tyrnipensasta.Olen niitä syönny muutaman marjan päivässä kun alkavat olla kypsiä,ja sitten pakastannu,ja irvistäen yrittänny saada kurkusta ales pitkin talvea. Onhan niissä paljon c vitamiinia. empä ole ollu moneen vuoteen lunssassa. Onko c vitamiini sitte auttannu???